Katkıda bulunanlar

E-ticaret giri�imci adaylar�na tavsiyeler

E-ticaret sitesi say�s�n�n her ge�en g�n artt��� T�rkiye'de hala bir�ok e-ticaret sitesi sat�� yapmaktan, m��terilerini art�rmadan ciddi anlamda uzak.

��nk� �o�u e-ticaret giri�imcisi hala yatay e-ticaret sitesi a�arak i� yapmaya �al���yor. Yatay e-ticarette rakipler �ok fazla ve son derece b�y�k oyuncular var. Dolay�s�yla e-ticaret m��terisinin ilk tercihi her zaman b�y�k siteler oluyor.

Hepsiburada, GittiGidiyor, N11, Sanalpazar vb. b�y�k oyuncular varken t�ketici do�al olarak "Senin e-ticaret sitenden neden al��veri� yapay�m?" sorusunu soruyor. Bunun cevab�n� ger�ek�i nedenler e�li�inde veremezseniz e-ticaret sekt�r�nde bir arpa boyu yol alamazs�n�z. ��te bu bak�mdan farkl�la�mak b�y�k �nem ta��yor.

T�rkiye'de internet giri�imcili�inden profesyonelce hareket eden �ok fazla giri�imci yok. Yeni giri�imler ile ilgili ka� haber duyuyoruz? Tan�mad���n�z bir e-ticaret sitesinden al��veri� yapmazs�n�z �yle de�il mi? Bu y�zden marka bilinirli�i e-ticarette �ok daha �nemli.

Yeni a��lan giri�imlerin sahipleri Webrazzi gibi sitelerde b�lten �eklinde 1-2 haber olarak tan�nacaklar�n� san�yor. �� bundan ibaret olsa her yeni giri�im bol m��teriye ve kazanca sahip olurdu.

E-ticaret, tan�t�m ve reklama yat�r�m yapmadan, SEO'ya yat�r�m yapmadan, i�erik �retimine yat�r�m yapmadan y�r�mez. Bu y�zden son y�llarda a��lan e-ticaret siteleri de di�er site t�rleri gibi k�sa zamanda ��p oluyor.

Bizde e-ticaret giri�imcilerinin �o�unun vizyonu yok. Mant�k �u: "Alan ad� bul, haz�r e-ticaret yaz�l�m� sat�n al, logo yapt�r, �r�nleri XML ile ekle, gerekli bilgileri gir ve m��teri bekle..."

Hani tan�t�m? Hani reklam? Sizin sitenizi kim biliyor? �r�nlerinizin ucuz oldu�unu, zaman�nda teslimat yapt���n�z� ka� ki�i biliyor? Sosyal medyada yoksunuz. Kurumsal blogunuz da yok. 2-3 ki�i sipari� gelirse oradan buradan tedarik ederiz diye pusuda bekliyorsunuz. B�yle e-ticarette ba�ar�l� olunur mu? B�y�k sermayeli giri�imler bile bat�yor.

Bu sekt�rde bo�ulmamak i�in ad�mlar�n�z� temkinli atacaks�n�z. Eskiden olsa k�sa planlar ile i� yap�labilirdi. Art�k e-ticaret sekt�r� s�rekli b�y�yor. Mobil ticaret de i�in i�ine girdi. K�resel anlamda rakipler de �lkelerin pazarlar�nda faaliyet g�steriyor. Anlayaca��n�z i� giderek zorla��yor.

E-ticaret t�keticisi g�ven istiyor, kargo �creti �demek istemiyor, ilgili m��teri temsilcisi istiyor, sorunlar�na en k�sa s�rede ��z�m bulunmas�n� istiyor, indirim istiyor, �zel kampanyalar istiyor, g�venli �deme y�ntemi istiyor, orijinal �r�n istiyor, kolay mobil kullan�m istiyor, sosyal medyadan kolayca ula�mak istiyor, keyifli profesyonel blog i�erikleri okumak istiyor, �r�nler ile ilgili daha ayr�nt�l� i�erikler istiyor.

Yukar�da s�ralad�klar�m� planl� bir �ekilde yapamayan siteler k�sa s�rede bat�p gidiyor. �� sadece tasar�m ya da ak�lda kal�c� bir domain bulmaktan ibaret de�il. Rekabet fazla, farkl��mak �art. Belli alanlara y�nelmek uzmanla�mak a��s�ndan daha etkili.

Dikey e-ticaret k���k ve orta �l�ekli giri�imcilerin mutlaka g�z �n�nde bulundurmas� gereken bir alan. Hala ciddi bo�luklar var. �yi hizmet sunulursa i� yap�labilir. Yatay e-ticaret sitesi ile t�keticilerin beklentilerini kar��lamak bu zamanda �ok zor. Ciddi b�t�eler ve personele ihtiya� fazla.

E-ticaret sekt�r�nde ben de pastadan kendime pay almak istiyorum diyorsan�z i�e koyulmadan �nce iki kere d���n�n. �al��ma arkada�lar�n�z� iyi se�in, yar� yolda b�rakacak ki�iler i�e i� yapmay�n. Finansal anlamda bir s�re idare edecek kadar paran�z olsun. Y�ksek kalite hizmeti d���k fiyatlar ile sunma ilkeniz olsun. Gerisi sab�r ve �ans...

0 Komentar untuk "E-ticaret giri�imci adaylar�na tavsiyeler"

Back To Top