Online itibar g�n�m�zde en �ok �nemsenmesi gereken konular�n ba��nda yer alsa da hala bir�ok marka, kurum ve kurulu� online itibar�n� iyile�tirici �al��malar yapmaktan son derece uzak.
�nternetin ekmek, su gibi hayati �nem ta��d��� g�n�m�zde hala bir�ok �irketin, i�letmenin bir kurumsal web sitesi bile yok.
Lafa gelince "Kurumsal bir firmay�z, kurumsal bir �irketiz, kurumsall��� �nemsiyoruz" gibi s�ylemleri �ok duyuyoruz ama bir web sitesi a�maya ��enen, mevcut sitesini �a��n gereklerine g�re optimize etmeyen, maillere yan�t vermeyen �ok say�da i�letme var.
G�n�m�zde internet kullan�c�lar�n bir marka, �r�n ya da hizmetle alakal� ilk ara�t�rma yapt��� mecra internet. Google'da arama yapan kullan�c�lar herhangi sa�l�kl� ve pozitif bilgilere ula�am�yorsa o �irket ya da markaya pek s�cak bakm�yor. Bu durumda internette varl�k g�steremeyen i�letmelerin i�i rekabet�i piyasada giderek zorla��yor.
Peki, online itibar i�in neler yap�lmal�?
Kurumsal web sitesi olu�turulmas� (Mobil uyumlu, firma k�lt�r�ne uygun tasar�m)
Kurumsal web sitesi i�eriklerinin g�ncel tutulmas�
Kurumsal blog olu�turulmas�
Hedef kitleye y�nelik nitelikli i�eriklerin payla��lmas�
Kurumsal sosyal medya hesaplar�n�n a��lmas� ve y�netilmesi
Firma ile alakal� haber de�eri olabilecek bas�n b�ltenlerinin olu�turulmas�, da��t�lmas� ve takip edilmesi
Firman�n sekt�r�nde otorite olarak konumland�r�lmas� i�in medya ile iyi ili�kilerin y�r�t�lmesi
Medyada ��kan haberlerin takibi, ar�ivlenmesi
Kurumsal ileti�im maillerinin en k�sa s�rede cevaplanmas�
Firma hakk�nda online mecralarda yer alan yorumlar�n takibi
Arama motoru optimizasyonu (SEO) ve arama motoru pazarlamas� (SEM) ile ilgili �al��malar�n yap�lmas�
Firma rehberi sitelerinde i�letmenin g�r�n�r olmas�
Google Maps'e firma eklemek
Online itibar y�netimi ile markan�z�n online medyada pozitif bir �ekilde yer almas�n� sa�layabilirsiniz. �nternet ortam�nda markan�z hakk�nda kar��la�abilece�iniz olumlu ya da olumsuz yorumlar�, �ikayet ve yanl�� haberleri, tehditleri f�rsata d�n��t�rmeniz m�mk�n.
�nternetin ekmek, su gibi hayati �nem ta��d��� g�n�m�zde hala bir�ok �irketin, i�letmenin bir kurumsal web sitesi bile yok.
Lafa gelince "Kurumsal bir firmay�z, kurumsal bir �irketiz, kurumsall��� �nemsiyoruz" gibi s�ylemleri �ok duyuyoruz ama bir web sitesi a�maya ��enen, mevcut sitesini �a��n gereklerine g�re optimize etmeyen, maillere yan�t vermeyen �ok say�da i�letme var.
G�n�m�zde internet kullan�c�lar�n bir marka, �r�n ya da hizmetle alakal� ilk ara�t�rma yapt��� mecra internet. Google'da arama yapan kullan�c�lar herhangi sa�l�kl� ve pozitif bilgilere ula�am�yorsa o �irket ya da markaya pek s�cak bakm�yor. Bu durumda internette varl�k g�steremeyen i�letmelerin i�i rekabet�i piyasada giderek zorla��yor.
Peki, online itibar i�in neler yap�lmal�?
Kurumsal web sitesi olu�turulmas� (Mobil uyumlu, firma k�lt�r�ne uygun tasar�m)
Kurumsal web sitesi i�eriklerinin g�ncel tutulmas�
Kurumsal blog olu�turulmas�
Hedef kitleye y�nelik nitelikli i�eriklerin payla��lmas�
Kurumsal sosyal medya hesaplar�n�n a��lmas� ve y�netilmesi
Firma ile alakal� haber de�eri olabilecek bas�n b�ltenlerinin olu�turulmas�, da��t�lmas� ve takip edilmesi
Firman�n sekt�r�nde otorite olarak konumland�r�lmas� i�in medya ile iyi ili�kilerin y�r�t�lmesi
Medyada ��kan haberlerin takibi, ar�ivlenmesi
Kurumsal ileti�im maillerinin en k�sa s�rede cevaplanmas�
Firma hakk�nda online mecralarda yer alan yorumlar�n takibi
Arama motoru optimizasyonu (SEO) ve arama motoru pazarlamas� (SEM) ile ilgili �al��malar�n yap�lmas�
Firma rehberi sitelerinde i�letmenin g�r�n�r olmas�
Google Maps'e firma eklemek
Online itibar y�netimi ile markan�z�n online medyada pozitif bir �ekilde yer almas�n� sa�layabilirsiniz. �nternet ortam�nda markan�z hakk�nda kar��la�abilece�iniz olumlu ya da olumsuz yorumlar�, �ikayet ve yanl�� haberleri, tehditleri f�rsata d�n��t�rmeniz m�mk�n.
0 Komentar untuk "Firmalar online itibar y�netimi i�in neler yapmal�?"