Inbound pazarlama son y�llarda pazarlama alan�nda en �ok �ne ��kan kavramlardan biri. �nsanlar art�k kendilerine s�rekli bir �eylerin sat�lmak istenmesinden, pazarlama �al��anlar�n�n �srarc� ve can s�kan sat�� y�ntemlerinden, web sitelerinin sa��ndan solundan f�rlayan banner reklamlardan �ok s�k�ld�.
Bu durum pazarlama sekt�r�nde daha do�al ve insanlar�n tepkisini �ekmeyecek �ekilde sat�� ve pazarlama faaliyetlerinin yap�lmas� i�in farkl� aray��lar� beraberinde getirdi.
Kendimden �rnek verecek olursam dakikalarca s�ren televizyon reklamlar�n� izlemiyorum. Reklam g�rd���mde hemen kanal de�i�tiriyorum. Radyo reklamlar�n� hi� dinlemiyorum. Frekans� hemen de�i�tiriyorum. Her yerinden banner f��k�ran, reklam oldu�unu belli eden amat�rce kurgulanm�� yaz�lar i�eren web siteleri birka� saniye i�inde terkediyorum. Benim gibi milyonlarca insan da ayn� �ekilde davran�yor. Reklam engelleme uygulamalar�n�n y�kselmesindeki en b�y�k fakt�r de bu. �nsanlar art�k reklam ile muhatap olmak istemiyor.
Inbound pazarlama, hedef kitlenin dikkatini kaliteli ve payla��labilir i�erikler ile �ekerek potansiyel m��terilerin markalara organik bir �ekilde ula�mas�n� sa�lamak a��s�ndan �nemli bir i�lev g�r�yor.
Do�ru zamanda, do�ru yerde ve do�ru kanaldan payla��lan i�eriklerin etkisi binlerce liral�k reklamlar� bile geride b�rakabiliyor. M��teriler i�in rahats�z edici olmayan aksine yararl� olan i�erikler ile yap�lan inbound pazarlama sayesinde sad�k ve kaliteli m��teri trafi�i elde etmek m�mk�n olabiliyor.
Inbound pazarlama ihtiyac� artacak
�nsanlar�n temel problemlerini ve ihtiya�lar�n� kar��lamaya y�nelik �retilen i�eriklerin y�llarca g�ncel olaca��n� unutmamak gerek. Inbound pazarlama, eskimeyen faydal� i�erik �retimine odaklanan bir anlay��. Bunu blog yaz�lar�mda s�k�a dile getiriyorum. Eskimeyen i�erik ile y�llarca yaz�lar�n�n okunmas� ve blogunuzun trafik almas� m�mk�n. Bu sadece bloglar i�in de�il e-ticaret siteleri, kurumsal siteler ve di�er site t�rleri i�in de ge�erli. Bu y�zden �nbound pazarlama gelecekte daha fazla m��teri ve daha fazla sat�� i�in �ok daha �nemli olacak.
Markalar �nbound pazarlama i�in blog yazarlar� ile �al��acak
Blog yazarl���, �nbound pazarlaman�n temelini olu�turdu�u i�in �ok �nemli. Yak�n gelecekte nitelikli ve d�zenli i�erik �reten blog yazarlar� birer �nbound pazarlama uzman� olarak markalar�n k�skac�nda olacak. ��nk� blog yazarlar�n�n bir hedef kitlesi var. Bu da potansiyel m��teri demek. Bir�ok marka b�nyesinde �nbound pazarlama uzman� istihdam edecek ya da freelance destek alacak. T�keticiler art�k kullan�c� deneyimi i�eren, farkl� bak�� a��lar� ile �retilmi� i�erikleri daha fazla �nemsiyor.
Kimse s�k�c� ansiklopedik bilgiler ile kurgulanm�� i�erikler istemiyor. Bu noktada bloglar trafi�i sat��a d�n��t�rmede kilit rol oynayacak. Blog yazarl��� yapanlara ve yapacak olanlara kaliteli ve profesyonel i�erikler �retmeleri konusunda kendilerini geli�tirmelerini �iddetle tavsiye ediyorum. ��eri�inize yat�r�m yaparsan�z di�er bloglara ve blog yazarlar�na g�re bir ad�m �nde olacaks�n�z.
Inbound pazarlama Medya �stasyonu �rne�i
Medya �stasyonu'nunda yazd���m yaz�lar sayesinde farkl� konularda bana ula�an, benden dan��manl�k talep eden, i�erik konusunda �al��mak isteyen, tan�t�m yaz�s� yay�nlatmak isteyen bir�ok markadan ve ki�iden mail ald�m.
Bu da �nbound pazarlama dedi�imiz kavram�n asl�nda ne kadar �nemli oldu�unun a��k�a g�stergesi. Siz ihtiya� sahiplerine ula�m�yorsunuz. Onlar size ula��yor. �retti�iniz kaliteli i�erikler ile ilgilenen hedef kitle arama motorundan sizi buluyor. Yaz�lar�n�z� okuyor ve yorumluyor. Hedef kitleniz i�inde �htiya� do�rultusunda sizinle ileti�im kuruyor.
Inbound pazarlama ile asl�nda bilginizi, donan�m�n�z� do�al ve etkileyici bir �ekilde pazarl�yorsunuz. Size i�erikleriniz arac�l��� ile ula�anlar, sizi alan�n�zda otorite olarak g�r�yor ve profesyonel anlamda destek almak istiyor. Bu sizin online mecralardaki itibar�n�z� kuvvetlendirmek, yeni potansiyel m��terilere ula�man�z� ve a��n�z� geni�letmenizi sa�lamak a��s�ndan b�y�k �nem ta��yor. Inbolund pazarlama konusunda kendinizi donan�ml� hale getirirseniz blogunuzdan para kazanmak i�in �nemli bir ad�m atm�� olacaks�n�z. B�ylece blog yazarak s�rekli gelir ve geni� bir network olu�turabileceksiniz.
Blog yazarlar�na �nbound pazarlama konusunda tavsiyelerim
Bol bol yaz� pratikleri yap�n.
Kaliteli ve eskimeyecek t�rden i�erik olu�turun.
Samimi bir �ekilde yaz�n.
Di�er bloglar� takip edin.
��erikleriniz ile okuyucular�n�z�n g�venini kazan�n.
��eriklerinizi arama motorunda �st s�ralarda yer alacak �ekilde optimize edin.
Reklam c�mleleri i�eren i�eriklerden uzak durun.
Blogunuzun sade ve i�eri�i �ne ��karan bir temaya sahip olmas�na dikkat edin.
Kendinizi daima okuyucular�n yerine koyun ve �u soruyu sorun: "Ben olsam bu i�eri�i okur muydum?"
Payla��labilir i�erikler �retmeye dikkat edin.
��eri�inizin bilgi verici, kolay okunabilir, imla kurallar�na uygun olmas�na dikkat edin.
Online g�r�n�rl���n�z� art�r�n. Sosyal medyada yer al�n.
Inbound Pazarlama hakk�nda bilgi edinin.
Bu durum pazarlama sekt�r�nde daha do�al ve insanlar�n tepkisini �ekmeyecek �ekilde sat�� ve pazarlama faaliyetlerinin yap�lmas� i�in farkl� aray��lar� beraberinde getirdi.
Kendimden �rnek verecek olursam dakikalarca s�ren televizyon reklamlar�n� izlemiyorum. Reklam g�rd���mde hemen kanal de�i�tiriyorum. Radyo reklamlar�n� hi� dinlemiyorum. Frekans� hemen de�i�tiriyorum. Her yerinden banner f��k�ran, reklam oldu�unu belli eden amat�rce kurgulanm�� yaz�lar i�eren web siteleri birka� saniye i�inde terkediyorum. Benim gibi milyonlarca insan da ayn� �ekilde davran�yor. Reklam engelleme uygulamalar�n�n y�kselmesindeki en b�y�k fakt�r de bu. �nsanlar art�k reklam ile muhatap olmak istemiyor.
Inbound pazarlama, hedef kitlenin dikkatini kaliteli ve payla��labilir i�erikler ile �ekerek potansiyel m��terilerin markalara organik bir �ekilde ula�mas�n� sa�lamak a��s�ndan �nemli bir i�lev g�r�yor.
Do�ru zamanda, do�ru yerde ve do�ru kanaldan payla��lan i�eriklerin etkisi binlerce liral�k reklamlar� bile geride b�rakabiliyor. M��teriler i�in rahats�z edici olmayan aksine yararl� olan i�erikler ile yap�lan inbound pazarlama sayesinde sad�k ve kaliteli m��teri trafi�i elde etmek m�mk�n olabiliyor.
Inbound pazarlama ihtiyac� artacak
�nsanlar�n temel problemlerini ve ihtiya�lar�n� kar��lamaya y�nelik �retilen i�eriklerin y�llarca g�ncel olaca��n� unutmamak gerek. Inbound pazarlama, eskimeyen faydal� i�erik �retimine odaklanan bir anlay��. Bunu blog yaz�lar�mda s�k�a dile getiriyorum. Eskimeyen i�erik ile y�llarca yaz�lar�n�n okunmas� ve blogunuzun trafik almas� m�mk�n. Bu sadece bloglar i�in de�il e-ticaret siteleri, kurumsal siteler ve di�er site t�rleri i�in de ge�erli. Bu y�zden �nbound pazarlama gelecekte daha fazla m��teri ve daha fazla sat�� i�in �ok daha �nemli olacak.
Markalar �nbound pazarlama i�in blog yazarlar� ile �al��acak
Blog yazarl���, �nbound pazarlaman�n temelini olu�turdu�u i�in �ok �nemli. Yak�n gelecekte nitelikli ve d�zenli i�erik �reten blog yazarlar� birer �nbound pazarlama uzman� olarak markalar�n k�skac�nda olacak. ��nk� blog yazarlar�n�n bir hedef kitlesi var. Bu da potansiyel m��teri demek. Bir�ok marka b�nyesinde �nbound pazarlama uzman� istihdam edecek ya da freelance destek alacak. T�keticiler art�k kullan�c� deneyimi i�eren, farkl� bak�� a��lar� ile �retilmi� i�erikleri daha fazla �nemsiyor.
Kimse s�k�c� ansiklopedik bilgiler ile kurgulanm�� i�erikler istemiyor. Bu noktada bloglar trafi�i sat��a d�n��t�rmede kilit rol oynayacak. Blog yazarl��� yapanlara ve yapacak olanlara kaliteli ve profesyonel i�erikler �retmeleri konusunda kendilerini geli�tirmelerini �iddetle tavsiye ediyorum. ��eri�inize yat�r�m yaparsan�z di�er bloglara ve blog yazarlar�na g�re bir ad�m �nde olacaks�n�z.
Inbound pazarlama Medya �stasyonu �rne�i
Medya �stasyonu'nunda yazd���m yaz�lar sayesinde farkl� konularda bana ula�an, benden dan��manl�k talep eden, i�erik konusunda �al��mak isteyen, tan�t�m yaz�s� yay�nlatmak isteyen bir�ok markadan ve ki�iden mail ald�m.
Bu da �nbound pazarlama dedi�imiz kavram�n asl�nda ne kadar �nemli oldu�unun a��k�a g�stergesi. Siz ihtiya� sahiplerine ula�m�yorsunuz. Onlar size ula��yor. �retti�iniz kaliteli i�erikler ile ilgilenen hedef kitle arama motorundan sizi buluyor. Yaz�lar�n�z� okuyor ve yorumluyor. Hedef kitleniz i�inde �htiya� do�rultusunda sizinle ileti�im kuruyor.
Inbound pazarlama ile asl�nda bilginizi, donan�m�n�z� do�al ve etkileyici bir �ekilde pazarl�yorsunuz. Size i�erikleriniz arac�l��� ile ula�anlar, sizi alan�n�zda otorite olarak g�r�yor ve profesyonel anlamda destek almak istiyor. Bu sizin online mecralardaki itibar�n�z� kuvvetlendirmek, yeni potansiyel m��terilere ula�man�z� ve a��n�z� geni�letmenizi sa�lamak a��s�ndan b�y�k �nem ta��yor. Inbolund pazarlama konusunda kendinizi donan�ml� hale getirirseniz blogunuzdan para kazanmak i�in �nemli bir ad�m atm�� olacaks�n�z. B�ylece blog yazarak s�rekli gelir ve geni� bir network olu�turabileceksiniz.
Blog yazarlar�na �nbound pazarlama konusunda tavsiyelerim
Bol bol yaz� pratikleri yap�n.
Kaliteli ve eskimeyecek t�rden i�erik olu�turun.
Samimi bir �ekilde yaz�n.
Di�er bloglar� takip edin.
��erikleriniz ile okuyucular�n�z�n g�venini kazan�n.
��eriklerinizi arama motorunda �st s�ralarda yer alacak �ekilde optimize edin.
Reklam c�mleleri i�eren i�eriklerden uzak durun.
Blogunuzun sade ve i�eri�i �ne ��karan bir temaya sahip olmas�na dikkat edin.
Kendinizi daima okuyucular�n yerine koyun ve �u soruyu sorun: "Ben olsam bu i�eri�i okur muydum?"
Payla��labilir i�erikler �retmeye dikkat edin.
��eri�inizin bilgi verici, kolay okunabilir, imla kurallar�na uygun olmas�na dikkat edin.
Online g�r�n�rl���n�z� art�r�n. Sosyal medyada yer al�n.
Inbound Pazarlama hakk�nda bilgi edinin.
0 Komentar untuk "Inbound Pazarlama blog yazarlar� i�in neden �nemli?"