Katkıda bulunanlar

E-ticaret siteleri neden sat�� yapam�yor?

E-ticaret sitesi say�s�n�n her ge�en artt��� g�n�m�zde bir�ok al��veri� sitesi ilk y�l�n� doldurmadan kapan�yor. Rekabetin k�z��t��� e-ticaret sekt�r�nde ayakta durmak gittik�e zorla��yor.

E-ticaret sitelerinin en �nemli problemlerinin ba��nda ziyaret�i s�k�nt�s�, sat�� yapamamak, mevcut m��teri portf�y�n� art�ramamak gibi fakt�rler ilk s�rada yer al�yor.

Peki, e-ticaret siteleri neden sat�� yapam�yor? 

E-ticaret sitelerinin sat�� yapamamas�ndaki en �nemli neden markala�ma, online g�r�n�rl�k, tan�t�m ve reklam faaliyetlerine ger�ek anlamda �nem vermemek. E-ticaret giri�imcilerinin �o�u tan�t�m faaliyetlerini geri plana itti�i ve tecr�besiz oldu�u i�in sekt�rde ba�ar�s�z oluyor.

E-ticarette marka bilinirli�i online al��veri�lerin hangi sitelerden yap�laca��n� belirlemede �ok �nemli bir kriter. Kendinizden pay bi�in. Tan�mad���n�z, ismini hi� duymad���n�z bir e-ticaret sitesinden �r�n sat�n almak ister misiniz? Online mecralarda g�r�n�r olan, medyada yer alan, sosyal medyada aktif olan al��veri� sitelerini tercih edersiniz �yle de�il mi? �nternet �zerinden al��veri�lerde g�ven �ok �nemli. T�keticilerin g�z�nde g�venilir olan e-ticaret markalar�n�n daha fazla sat�� yapt��� bir ger�ek.

Hepsiburada, N11, GittiGidiyor, Sahibinden, Trendyol, Markafoni, Modanisa, Tozlu, Sanalpazar, H�zl�al, Morhipo gibi e-ticaret platformlar�n�n hep �n planda yer ald��� bir ger�ek. Bu siteler online medyan�n, sosyal medyan�n g�c�nden olabildi�ince yararlan�yorlar. Bas�n b�ltenleri haber sitelerinde s�rekli yer al�yor. Marka bilinirlikleri olduk�a fazla. �nfografikler ile, sekt�rel a��klamalar ile e-ticaret pazar�nda otorite konumundalar.

Yeni a��lan e-ticaret siteleri aras�nda g��l� sermaye deste�i alanlar olsa da b�y�k oyuncu olamadan kapan�p giden �ok say�da giri�im var. Medya ili�kilerini �st seviyede tutmak, pr �al��malar� yapmak �ok �nemli. Yap�lan ara�t�rmalar T�rkiye'de irili ufakl� 10-15 bin e-ticaret sitesi oldu�unu g�steriyor. Bunlar�n %99'unun online g�r�n�rl��� yok denecek kadar az. Tan�t�m �al��malar� yok. Profesyonel bir ekibe sahip de�iller. Online al��veri� t�keticilerinin isteklerilerini analiz etmede yetersiz kal�yorlar. Arama motoru optimizasyonu i�in sa�l�kl� ve gelece�e y�nelik �al��malar yapam�yorlar.

Mant�k aynen �u: Al��veri� ile ilgili bir domain, hosting, e-ticaret sitesi yaz�l�m�, xml ile �ekilmi� �r�nler. Peki, sonras�? �� bununla kalm�yor ki... Yatay e-ticarette �ok g��l� oyuncular oldu�u halde hala yatay e-ticaret sitesi olu�turup bo�a k�rek �ekenler var. �stelik e-ticaret sitelerini bir s�re para kazanmadan idare edebilecek g��l� finans yap�lar� da yok.

Bu d���nce ile ba�lan�lan e-ticaret ser�veni er ya da ge� bitecek. Ger�ek�i olmak laz�m. Pazar her g�n b�y�yor. Mobil teknolojiler �n plana ��k�yor. Mobil e-ticaret y�kseliyor. E-ticaret dan��manl��� hizmeti almadan i�e koyulmak �ok b�y�k risk. Rakip �ok fazla ve g��l�. Hem tasar�m hem de e-ticaret hizmeti anlay��� bak�m�ndan farkl�l�k �art.

E-ticaret sekt�r�ne yeni ad�m atacak olanlara tavsiyelerim:

Sekt�re girmeden �nce bir fizibilite �al��mas� yap�n.

Ama�lar�n�z�, k�sa ve uzun vadedeki hedeflerinizi netle�tirin.

Hedef kitlenizi belirleyin.

Mevcut rakiplerinizi tespit edin, sekt�rdeki hareketlerini takip edin.

Online g�r�n�rl��� mutlaka �nemseyin.

Kurumsal kimlik �al��malar�na a��rl�k verin.

Medyada yer al�n.

Bas�n b�lteni yazd�r�n, bas�n b�ltenlerinizi hedef kitlenize uygun mecralara da��t�n.

��ini iyi yapan pr ajanslar� ile ya da freelance pr uzmanlar� ile dostane bir �ekilde �al���n.

Sadece Adwords reklamlar� ile m��teri �ekmeyi hedeflemeyin.

Sosyal medyay� etkili kullan�n, sad�k ve ger�ek takip�iler edinin.

Bas�n b�ltenlerinizin haber de�eri ta��mas�na mutlaka dikkat edin.

Kaliteli i�erik �reten blog yazarlar�ndan destek al�n.

Blog yazarlar�n� marka el�iniz yap�n.

E-ticaret sitenizde mutlaka bir blog olu�turun ve d�zenli olarak g�ncelleyin.

Finansal anlamda g��l� bir alt yap�n�z yoksa dikey e-ticareti deneyin.

Mobil e-ticareti �nemseyin. Siteniz mobil uyumlu olsun.

�r�n a��klamalar�, foto�raflar� tatminkar olsun.

Dinamik ve profesyonel bir ekip ile �al���n.

Taklit etmeyin, �zg�n olun.

Google Analytics verilerini iyi analiz edin.

M��teri memnuniyeti i�in �n haz�rl�klar�n�z� yap�n.

Olu�turdu�unuz site i�in kendinize �unu sorun: "Ben olsam bu siteden al��veri� yapar m�yd�m?"


0 Komentar untuk "E-ticaret siteleri neden sat�� yapam�yor? "

Back To Top