Rekabetin her ge�en g�n daha fazla k�z��t��� e-ticaret sekt�r�nde al��veri� siteleri i�in online g�r�n�rl�k b�y�k �nem ta��yor. E-ticaret siteleri i�in marka bilinirli�ine sahip olmak, sat��lar�n ve potansiyel m��terilerin artmas� a��s�ndan son derece �nemli bir konu.
Ba�ar�l� bir e-ticaret giri�iminde online medyay� etkili bir �ekilde kullanmak �ok �nemli. Yeni a��lan e-ticaret siteleri medya ile ili�kilere �ok fazla �nem vermiyor. Halbuki e-ticaret siteleri i�in tan�t�m, reklam ve medyada yer almak hayati �nem ta��yor.
Peki, e-ticaret sitesi sahipleri online g�r�n�rl�k hususunda ne gibi �al��malar yapmal�?
Bas�n b�lteni yaz�m�, bas�n b�lteni da��t�m�
Bas�n b�ltenleri en etkili reklam ve tan�t�m ara�lar�n�n ba��nda geliyor. Profesyonelce, reklamdan uzak yaz�lm�� bas�n b�ltenlerinin haber olma �ans� daha y�ksek. Bas�n b�lteninde e-ticaret sekt�r� ile ilgili ilgi �ekici, faydal� bilgiler sunan al��veri� sitelerinin rakiplerine oranla bir ad�m �nde oldu�u bilinen bir ger�ek.
Bak�n, Markafoni, Sahibinden, N11, GittiGidiyor, Sanalpazar, Trendyol, Hepsiburada, Boyner gibi e-ticaretin b�y�k oyuncular� s�rekli bas�n b�lteni �al��malar� yap�yor. PR �irketleri ile �al��arak online mecralarda daha fazla g�r�n�r olmay� ama�l�yorlar.
Online g�r�n�rl��� zay�f olan al��veri� sitelerine kullan�c�lar�n ilgisi yok. Kendinizden pay bi�in. Bilinirli�i olmayan bir siteden g�n�l rahatl��� ile al��veri� yapabilir misiniz?
Bas�n b�lteni yaz�m�n�n yan� s�ra yaz�lan b�ltenlerin ilgili mecralara sistemli bir �ekilde da��t�m� da �nemli. Hangi mecralarda haber olmak istiyorsunuz? Haber siteleri mi? Bloglar m�? E-ticaret konulu yay�nlar m�? Bunu mutlaka belirleyin. Hedef kitlenizin en �ok vakit ge�irdi�i mecralarda g�r�n�r olmak size art� puan kazand�racak. Bas�n b�lteni da��t�m� yapan �irketler ile �al��abilirsiniz.
Advertorial haber �al��malar�
Al��veri� siteniz ile ilgili advertorial haber �al��malar�n� �nemseyin. Advertorial haberler, banner reklam modellerine g�re hem ekonomiktir hem de maksimum fayda alman�z� sa�lar. Hedef kitlenizle alakal� sitelerde advertorial �al��malar yaparsan�z daha �ok verim al�rs�n�z. Advertorial haberlerinizi linkli bir �ekilde webmaster d�nyas�ndaki tabiriyle tan�t�m yaz�s� olarak da yay�nlatabilirsiniz. Yaz�n�z�n i�inde m�mk�nde tek link olmas�na dikkat edin. Okuyucuyu so�utmay�n. Yaz�y� okuyan sonundaki linki t�klas�n ki sitenizi ke�fetsin.
Bloglarda yer al�n
Bloglar, hedef kitlesi olan yay�nlar oldu�u i�in online g�r�n�rl�k �al��malar�n�z a��s�ndan bi�ilmi� kaftand�r. Blog yazarlar� ile �al��malar yaparak al��veri� siteleriniz hakk�nda yaz�lar, yorumlar, incelemeler haz�rlamalar�n� isteyebilirsiniz. Bloglar, advertorial haber ve tan�t�m yaz�lar�n�z i�in mutlaka i� plan�n�z i�inde yer almal�. Haber sitelerinde de yer alabilirsiniz ancak bu mecralar �ok s�k g�ncellendi�i i�in sizin ile alakal� i�erikler de alt s�ralarda yer alacakt�r. Bu da g�r�n�rl�k anlam�nda �ok fazla fayda sa�lamaz. SEO a��s�ndan bir katk�s� olur. Backlink kazanm�� olursunuz.
Kurumsal blogunuz olmal�
E-ticaret sitelerinin trafik sa�lamas� a��s�ndan kurumsal bloglar�n �nemi �ok b�y�kt�r. D�zenli olarak blog i�erikleri �reterek m��terilerinizin ve potansiyel al�c�lar�n sempatisini kazanabilirsiniz. Okuyucuya fayda sa�layan, eskimeyecek t�rden yaz�lar ile organik trafik alabilir ve ziyaret�i elde edebilirsiniz. Maalesef bir�ok e-ticaret sitesi blog konusuna kar�� mesafeli. Blogu olanlar�n da bir s�reden sonra g�ncellemeyi b�rakt��� dikkatlerden ka�m�yor. Bu noktada blog yazarlar�ndan i�erik �retimi konusunda destek almak �art.
�u yaz�y� da okuman�z� tavsiye ediyorum.
E-ticaret sitenizin tan�t�m�n� nas�l yapacaks�n�z?
E-ticaret sitesi, al��veri� sitesi ile ilgili online g�r�n�rl�k konusunda profesyonel destek almak istiyorsan�z bana medyaistasyonu@gmail.com adresinden ula�abilirsiniz.
Ba�ar�l� bir e-ticaret giri�iminde online medyay� etkili bir �ekilde kullanmak �ok �nemli. Yeni a��lan e-ticaret siteleri medya ile ili�kilere �ok fazla �nem vermiyor. Halbuki e-ticaret siteleri i�in tan�t�m, reklam ve medyada yer almak hayati �nem ta��yor.
Peki, e-ticaret sitesi sahipleri online g�r�n�rl�k hususunda ne gibi �al��malar yapmal�?
Bas�n b�lteni yaz�m�, bas�n b�lteni da��t�m�
Bas�n b�ltenleri en etkili reklam ve tan�t�m ara�lar�n�n ba��nda geliyor. Profesyonelce, reklamdan uzak yaz�lm�� bas�n b�ltenlerinin haber olma �ans� daha y�ksek. Bas�n b�lteninde e-ticaret sekt�r� ile ilgili ilgi �ekici, faydal� bilgiler sunan al��veri� sitelerinin rakiplerine oranla bir ad�m �nde oldu�u bilinen bir ger�ek.
Bak�n, Markafoni, Sahibinden, N11, GittiGidiyor, Sanalpazar, Trendyol, Hepsiburada, Boyner gibi e-ticaretin b�y�k oyuncular� s�rekli bas�n b�lteni �al��malar� yap�yor. PR �irketleri ile �al��arak online mecralarda daha fazla g�r�n�r olmay� ama�l�yorlar.
Online g�r�n�rl��� zay�f olan al��veri� sitelerine kullan�c�lar�n ilgisi yok. Kendinizden pay bi�in. Bilinirli�i olmayan bir siteden g�n�l rahatl��� ile al��veri� yapabilir misiniz?
Bas�n b�lteni yaz�m�n�n yan� s�ra yaz�lan b�ltenlerin ilgili mecralara sistemli bir �ekilde da��t�m� da �nemli. Hangi mecralarda haber olmak istiyorsunuz? Haber siteleri mi? Bloglar m�? E-ticaret konulu yay�nlar m�? Bunu mutlaka belirleyin. Hedef kitlenizin en �ok vakit ge�irdi�i mecralarda g�r�n�r olmak size art� puan kazand�racak. Bas�n b�lteni da��t�m� yapan �irketler ile �al��abilirsiniz.
Advertorial haber �al��malar�
Al��veri� siteniz ile ilgili advertorial haber �al��malar�n� �nemseyin. Advertorial haberler, banner reklam modellerine g�re hem ekonomiktir hem de maksimum fayda alman�z� sa�lar. Hedef kitlenizle alakal� sitelerde advertorial �al��malar yaparsan�z daha �ok verim al�rs�n�z. Advertorial haberlerinizi linkli bir �ekilde webmaster d�nyas�ndaki tabiriyle tan�t�m yaz�s� olarak da yay�nlatabilirsiniz. Yaz�n�z�n i�inde m�mk�nde tek link olmas�na dikkat edin. Okuyucuyu so�utmay�n. Yaz�y� okuyan sonundaki linki t�klas�n ki sitenizi ke�fetsin.
Bloglarda yer al�n
Bloglar, hedef kitlesi olan yay�nlar oldu�u i�in online g�r�n�rl�k �al��malar�n�z a��s�ndan bi�ilmi� kaftand�r. Blog yazarlar� ile �al��malar yaparak al��veri� siteleriniz hakk�nda yaz�lar, yorumlar, incelemeler haz�rlamalar�n� isteyebilirsiniz. Bloglar, advertorial haber ve tan�t�m yaz�lar�n�z i�in mutlaka i� plan�n�z i�inde yer almal�. Haber sitelerinde de yer alabilirsiniz ancak bu mecralar �ok s�k g�ncellendi�i i�in sizin ile alakal� i�erikler de alt s�ralarda yer alacakt�r. Bu da g�r�n�rl�k anlam�nda �ok fazla fayda sa�lamaz. SEO a��s�ndan bir katk�s� olur. Backlink kazanm�� olursunuz.
Kurumsal blogunuz olmal�
E-ticaret sitelerinin trafik sa�lamas� a��s�ndan kurumsal bloglar�n �nemi �ok b�y�kt�r. D�zenli olarak blog i�erikleri �reterek m��terilerinizin ve potansiyel al�c�lar�n sempatisini kazanabilirsiniz. Okuyucuya fayda sa�layan, eskimeyecek t�rden yaz�lar ile organik trafik alabilir ve ziyaret�i elde edebilirsiniz. Maalesef bir�ok e-ticaret sitesi blog konusuna kar�� mesafeli. Blogu olanlar�n da bir s�reden sonra g�ncellemeyi b�rakt��� dikkatlerden ka�m�yor. Bu noktada blog yazarlar�ndan i�erik �retimi konusunda destek almak �art.
�u yaz�y� da okuman�z� tavsiye ediyorum.
E-ticaret sitenizin tan�t�m�n� nas�l yapacaks�n�z?
E-ticaret sitesi, al��veri� sitesi ile ilgili online g�r�n�rl�k konusunda profesyonel destek almak istiyorsan�z bana medyaistasyonu@gmail.com adresinden ula�abilirsiniz.
0 Komentar untuk "E-ticaret siteleri i�in online g�r�n�rl�k �nerileri"