�nternetin g�nl�k hayat�m�z�n �ok �nemli bir par�as� oldu�u g�n�m�zde hala bir�ok �irket, y�netici bu alanda yeterince var olabilmi� de�il. �nternet �zerinden ileti�im kurmay� yeterince �nemsemiyorlar. Geleneksel y�ntemler ile devam ettikleri i�in online olarak b�y�me ve bilinirlik ger�ekle�emiyor.
Y�l olmu� 2015 hala maillerini kontrol etmeyen, g�nderilen maillere olumlu ya da olumsuz cevap vermeyen �irketler, y�neticiler var. Sonra da "kurumsal firmay�z, ��yleyiz b�yleyiz" diye s�ylemlerde bulunuyorlar. Kurumsall�k sadece s�ylemle olsayd� her i�letme kurumsal olabilirdi. Art�k �ok daha fazlas�na ihtiya� var.
Reklam �al��mas� kapsam�nda belirledi�imiz sekt�re y�nelik bir teklif dosyas� haz�rlad�k. Bunu da mail yoluyla ula�t�rmay� d���nd�k. Onlarca �irkete, y�neticiye, pazarlama departman�na mail g�nderdik. Sonra ne mi oldu? Bu maillerin %90'�ndan hi�bir cevap gelmedi. Geriye kalan %10'luk k�sm� al�c�lara onlar�n sunucular�ndan kaynakl� problemler nedeniyle teslim edilemedi.
Bu zamanda herkesin elinde ak�ll� telefon, h�zl� mobil internet var. Hala mailleri cevaplamayan, ilgilenmeyen �irketler ve y�neticilerin olmas� �ok garip. Ben bir blog yazar� olarak her g�n maillerimi d�zenli kontrol ediyorum. Cevapl�yorum. Bu sa�l�kl� ileti�im kurmak a��s�ndan �nemli.
�o�u �irketin web sitesi problemli. Mobil uyumlu de�il. ��erikler profesyonellikten uzak. Kurumsal bloglar� yok. Mail takibi yok. Sitesi g�r�nt�lenmeyen, alan ad� s�resi ve hosting s�resi dolan �ok �irket var. H�zla dijitalle�en d�nyada internette var olamayan �irketlerin zaman i�inde k���lmesi, yok olmas� ka��n�lmaz olacak. ��nk� bu sistem bunu gerektiriyor. 7/24 online olan gen� kitle �ok b�y�k potansiyel. Bu kitleye ula�amamak b�y�k kay�p.
Bu noktada interneti yeterince �nemsemeyen �irket sahiplerine, y�neticilerine seslenmek istiyorum:
S�rf bir web sitemiz olsun diye �ylesine a�m�� oldu�unuz kurumsal sitelerinizi elden ge�irin. ��nk� sizin online d�nyadaki en �nemli y�z�n�z. Mobil uyumlu, kolay gezilebilen, i� a��c� renklere sahip olan bir kurumsal siteniz olsun.
Maillerinizi l�tfen d�zenli kontrol edin ve m�mk�nse cevaplay�n. Bu itibar�n�z a��s�ndan �ok �nemli. Maillerine cevap vermedi�iniz her ki�i potansiyel m��teri aday�n�z olabilir. Onlar� ileti�imsizlik, ilgisizlik nedeniyle kaybetmek istemezsiniz de�il mi?
Profesyonel i�erik �retimini �nemseyin. ��erik m��teri kazanmada, sekt�rdeki imaj�n�z� g��lendirmede �ok �nemli.
Kurumsal blog olu�turun. Bir�ok �irketin kurumsal bir blogu yok.
Hedef kitlenize ula�amabilmek i�in sadece fiziki y�ntemler ile s�n�rl� kalmay�n. �nternet, en etkili pazarlama arac�.
Reklam �al��malar� yaparken k���k ve orta �l�ekli yay�nc�lar� da d���n�n. B�y�k yay�nc�lar�n mecralar�nda k�y�da k��ede yer almaktansa k���k ve orta �l�ekli hedefli mecralarda g�r�n�r olmak �ok daha etkili.
Medya planlama �al��malar�n� verimli yap�n. B�t�enizi b�y�k medya organlar� ile t�ketmeyin. �nternet ortam�nda ger�ekten kaliteli i�erik �reten, belli bir hedef kitlesi olan yay�nlar var.
Bas�n b�lteni yaz�m�, bas�n b�lteni da��t�m� hizmetlerinden mutlaka faydalan�n. Bas�n b�lteni ekonomik ve verimli bir tan�t�m arac�. Bilgi verici nitelikte olursa y�ksek verim al�nabilir.
Bir web sitesi olu�turmak tek ba��na yeterli de�il. Sosyal medyada yer almak ve online g�r�n�l�k �al��malar� �art.
Rakiplerinizin online mecralardaki hareketlerini mutlaka takip edin.
�irket b�nyesinde bas�n ve halkla ili�kiler departman� kurma gibi bir potansiyeliniz varsa olu�turun. Yoksa da pr ajanslar�ndan, i�erik ajanslar�ndan destek al�n. Dijital pr �al��malar� h�zl� b�y�meye katk� sa�layacak.
Arama motoru optimizasyonunu �nemseyin. Profesyonel destek al�n.
Bunlar� uygulayan �irketler olsa da hen�z tatmin edici d�zeyde de�il. Bir�o�u bu noktada yerinde saymaya devam ediyor. �nternette g�r�n�r olmayanlar�n s��rama yapabilmesi pek m�mk�n de�il. Online �irket say�s� artt�k�a geleneksel y�ntemler ile yoluna devam eden, yenili�e kapal� �irketlerin i�i �ok daha zorla�acak. �� i�ten ge�meden bu mecrada etkili bir �ekilde yer almak i�in �al��malar h�zland�r�lmal�.
Y�l olmu� 2015 hala maillerini kontrol etmeyen, g�nderilen maillere olumlu ya da olumsuz cevap vermeyen �irketler, y�neticiler var. Sonra da "kurumsal firmay�z, ��yleyiz b�yleyiz" diye s�ylemlerde bulunuyorlar. Kurumsall�k sadece s�ylemle olsayd� her i�letme kurumsal olabilirdi. Art�k �ok daha fazlas�na ihtiya� var.
Reklam �al��mas� kapsam�nda belirledi�imiz sekt�re y�nelik bir teklif dosyas� haz�rlad�k. Bunu da mail yoluyla ula�t�rmay� d���nd�k. Onlarca �irkete, y�neticiye, pazarlama departman�na mail g�nderdik. Sonra ne mi oldu? Bu maillerin %90'�ndan hi�bir cevap gelmedi. Geriye kalan %10'luk k�sm� al�c�lara onlar�n sunucular�ndan kaynakl� problemler nedeniyle teslim edilemedi.
Bu zamanda herkesin elinde ak�ll� telefon, h�zl� mobil internet var. Hala mailleri cevaplamayan, ilgilenmeyen �irketler ve y�neticilerin olmas� �ok garip. Ben bir blog yazar� olarak her g�n maillerimi d�zenli kontrol ediyorum. Cevapl�yorum. Bu sa�l�kl� ileti�im kurmak a��s�ndan �nemli.
�o�u �irketin web sitesi problemli. Mobil uyumlu de�il. ��erikler profesyonellikten uzak. Kurumsal bloglar� yok. Mail takibi yok. Sitesi g�r�nt�lenmeyen, alan ad� s�resi ve hosting s�resi dolan �ok �irket var. H�zla dijitalle�en d�nyada internette var olamayan �irketlerin zaman i�inde k���lmesi, yok olmas� ka��n�lmaz olacak. ��nk� bu sistem bunu gerektiriyor. 7/24 online olan gen� kitle �ok b�y�k potansiyel. Bu kitleye ula�amamak b�y�k kay�p.
Bu noktada interneti yeterince �nemsemeyen �irket sahiplerine, y�neticilerine seslenmek istiyorum:
S�rf bir web sitemiz olsun diye �ylesine a�m�� oldu�unuz kurumsal sitelerinizi elden ge�irin. ��nk� sizin online d�nyadaki en �nemli y�z�n�z. Mobil uyumlu, kolay gezilebilen, i� a��c� renklere sahip olan bir kurumsal siteniz olsun.
Maillerinizi l�tfen d�zenli kontrol edin ve m�mk�nse cevaplay�n. Bu itibar�n�z a��s�ndan �ok �nemli. Maillerine cevap vermedi�iniz her ki�i potansiyel m��teri aday�n�z olabilir. Onlar� ileti�imsizlik, ilgisizlik nedeniyle kaybetmek istemezsiniz de�il mi?
Profesyonel i�erik �retimini �nemseyin. ��erik m��teri kazanmada, sekt�rdeki imaj�n�z� g��lendirmede �ok �nemli.
Kurumsal blog olu�turun. Bir�ok �irketin kurumsal bir blogu yok.
Hedef kitlenize ula�amabilmek i�in sadece fiziki y�ntemler ile s�n�rl� kalmay�n. �nternet, en etkili pazarlama arac�.
Reklam �al��malar� yaparken k���k ve orta �l�ekli yay�nc�lar� da d���n�n. B�y�k yay�nc�lar�n mecralar�nda k�y�da k��ede yer almaktansa k���k ve orta �l�ekli hedefli mecralarda g�r�n�r olmak �ok daha etkili.
Medya planlama �al��malar�n� verimli yap�n. B�t�enizi b�y�k medya organlar� ile t�ketmeyin. �nternet ortam�nda ger�ekten kaliteli i�erik �reten, belli bir hedef kitlesi olan yay�nlar var.
Bas�n b�lteni yaz�m�, bas�n b�lteni da��t�m� hizmetlerinden mutlaka faydalan�n. Bas�n b�lteni ekonomik ve verimli bir tan�t�m arac�. Bilgi verici nitelikte olursa y�ksek verim al�nabilir.
Bir web sitesi olu�turmak tek ba��na yeterli de�il. Sosyal medyada yer almak ve online g�r�n�l�k �al��malar� �art.
Rakiplerinizin online mecralardaki hareketlerini mutlaka takip edin.
�irket b�nyesinde bas�n ve halkla ili�kiler departman� kurma gibi bir potansiyeliniz varsa olu�turun. Yoksa da pr ajanslar�ndan, i�erik ajanslar�ndan destek al�n. Dijital pr �al��malar� h�zl� b�y�meye katk� sa�layacak.
Arama motoru optimizasyonunu �nemseyin. Profesyonel destek al�n.
Bunlar� uygulayan �irketler olsa da hen�z tatmin edici d�zeyde de�il. Bir�o�u bu noktada yerinde saymaya devam ediyor. �nternette g�r�n�r olmayanlar�n s��rama yapabilmesi pek m�mk�n de�il. Online �irket say�s� artt�k�a geleneksel y�ntemler ile yoluna devam eden, yenili�e kapal� �irketlerin i�i �ok daha zorla�acak. �� i�ten ge�meden bu mecrada etkili bir �ekilde yer almak i�in �al��malar h�zland�r�lmal�.
Tag :
blog,
i�erik,
kurumsal blog,
kurumsal y�netim,
mail,
medya planlama,
reklam,
seo,
tan�t�m,
web sitesi,
�irket sitesi
0 Komentar untuk "�nterneti yeterince �nemsemeyen �irketlere tavsiyeler"