Halkla ili�kiler, son y�llarda en �ok �ne ��kan sekt�rlerden biri. Pe� pe�e bir�ok pr ajans� a��ld�. Ajans say�s� bu kadar �ok olunca halkla ili�kiler sekt�r�n�n en yayg�n hizmetlerinden bas�n b�lteni yaz�m� ve bas�n b�lteni da��t�m� hizmetlerine ihtiya� duyanlar, profesyonel hizmet almak i�in en iyi pr ajans� konusunda �e�itli sorgular yap�yor.
Peki, en iyi pr �irketi nas�l olunur?
Bu noktada �nemli olan ajans a�mak de�il, a�t�ktan sonra kal�c� olabilmek, sekt�rde marka olmak b�y�k �nem ta��yor. ��i ger�ek anlamda iyi yapabilmek �ok �nemli. En iyi pr �irketi olabilmek belki �ok zor ama i�ini iyi ve eksiksiz yapan bir pr ajans� olmak m�mk�n. A�a��da s�ralad���m maddeler bir yol g�sterecek.
Bu yaz�mda halkla ili�kiler ajanslar�n�n hizmetleri aras�nda en b�y�k paya sahip olan bas�n b�lteni olay�na de�inmek istiyorum.
E-posta kutuma her g�n y�zlerce bas�n b�lteni geliyor. �rili ufakl� bir�ok pr ajans� taraf�ndan g�nderilen bu b�ltenlerin %90'�n� siliyorum desem yanl�� olmaz. Bu b�ltenleri inceledi�imde b�ltenlerin �ok b�y�k bir �o�unlu�unun ciddi anlamda haber de�eri ta��mad��� ve markalar� pohpohlay�c� ifadeler i�erdi�ini g�r�yorum.
Durum sadece bunlardan ibaret de�il. Ba�l�klar uzun, �o�u b�ltende ekstra g�rseller yok. G�nderilen g�rsellerin kalitesi zaman zaman �ok d���k. Reklam c�mleleri �ok fazla. Bilgi verici ve ilgi �ekici i�erikler yok denecek kadar az. Ayr�ca markalar ile ilgili b�ltenlerin yay�nlanma periyotlar� �ok s�k olabiliyor.
�irket y�neticisi olsam bu b�ltenleri kesinlikle istemem!
Ben bir marka, �irket y�neticisi olsam kesinlikle bu tip bas�n b�ltenleri kabul etmem. Bu b�ltenlerden ka� tanesi de�erlendiriliyor? Ben �irketimin medyada en iyi �ekilde temsil edilmesi, do�ru hedef kitleye do�ru bir �ekilde ula�mas�n� isterim.
Bas�n b�ltenlerinin yal�n ve profesyonel bir �ekilde okuyucuya ula�mas�n� arzu ederim. �irketim ile ilgili izlenimi okuyucuya b�rak�r�m. S�sl� c�mleler ile yaz�lan b�ltenler ile hedef kitleyi kendimden so�utmak istemem. Peki, buna ger�ek anlamda ka� PR �irketi dikkat ediyor? B�y�k markalarla �al��an her pr ajans� en iyi pr ajans� olacak diye bir kural yok.
Ayn� b�lteni g�n i�inde defalarca g�nderen pr ajanslar� var. �� takibi b�yle mi yap�l�yor? Pr hizmeti alan markalar�n �o�unun bu durumdan haberi oldu�unu pek sanm�yorum. Ge�ti�imiz sene bir pr ajans� iftar konulu bir b�lteni bana Ramazan Bayram� ge�tikten bir hafta sonra g�ndermi�ti. Hemde 2 ya da 3 kez pe�pe�e. Telefon a�arak durumu izah etmeye �al��t�m ama yetkili ki�i beni dinlemedi bile...
��e bir de online yay�nc�lar a��s�ndan bakmak gerekiyor:
Pr ajans� marka ile anla��yor, hizmet bedelini al�yor. B�lteni yaz�yor ve da��t�yor. Bu noktada karl� ��kan pr ajans� oluyor. Yay�nc� kurulu�lar, k���k ve orta �l�ekli haber sitelerinin bundan bir kazanc� yok. Kendime ait haber sitelerinde bas�n b�lteni yay�nlamadan �nce dakikalarca d�zeltme yap�yorum. Reklam c�mlelerini kesiyorum.
Neden bir markan�n reklam�n� �cretsiz yapay�m? Haber de�eri olmayan bas�n b�ltenini yay�nlamak bana bir �ey kazand�rmayacak. Ama pr ajanslar� bundan para kazanacak. B�yle �ey olur mu? Benim gibi d���nen bir�ok online yay�nc�n�n oldu�unu tahmin ediyorum.
G�n�m�zde bir�ok web sitesi i�in �cret kar��l��� gerek SEO gerekse de online g�r�n�rl�k a��s�ndan advertorial reklam �al��malar�n�n artt���n� d���n�rsek �cretsiz reklam dolu bas�n b�lteni yay�n�n terkedilece�ine inan�yorum. Bu noktada da yay�nc�lar� tatmin edecek ��z�mlerin hayata ge�irilmesi gerekti�ini d���n�yorum.
En iyi pr ajans� arayanlar ve pr sekt�r�nde marka olmak isteyenler �unlara dikkat etmeli
Bas�n b�lteni profesyonel yaz�lmal�. �irket ve marka hakk�nda olumsuz bir izlenim olu�turacak t�m �eylerden uzak durulmal�.
Bas�n b�lteni yaz�m�nda hedef kitlenin �zellikleri g�z �n�nde bulundurulmal�.
Bas�n b�lteni faaliyet g�sterilen sekt�r ile ilgili haberlere yer veren mecralara iletilmeli.
Pr ajanslar� b�ltenlerin sadece yayg�n medyada yer almas�na odaklanmamal�. Yerel yay�nc�lara ve blog yazarlar�na da y�nelmeli.
Bas�n b�lteninin ka� mecrada haber olarak de�erlendirildi�i g�nl�k, haftal�k, ayl�k ve y�ll�k olarak takip edilmeli.
Pr ajanslar� bas�n b�ltenlerini advertorial i�erik �eklinde haz�rlamamal�. Bu t�r i�eriklerin �cretli de�erlendirilece�i unutulmamal�.
Pr ajans� �al��t��� �irketler ile sa�l�kl� ileti�im kurabilmeli.
Pr ajans� personelinin i�erik yazma kabiliyeti olmal�.
Pr ajans� marka ile d�zenli toplant�lar ger�ekle�tirmeli.
Online g�r�n�rl���n nas�l art�r�laca�� konusunda uygulanabilir ��z�mler sunulmal�.
B�ltenleri en �ok de�erlendiren yay�n sahipleri ve y�neticileri ile toplant�lar ger�ekle�tirilmeli.
Markan�n reklam ve tan�t�m �al��malar� konusunda bas�n b�ltenini en �ok de�erlendiren yay�nlar �ncelik sahibi olmal�.
Bas�n b�lteni haz�rlama, da��tma periyodu iyi belirlenmeli.
Peki, en iyi pr �irketi nas�l olunur?
Bu noktada �nemli olan ajans a�mak de�il, a�t�ktan sonra kal�c� olabilmek, sekt�rde marka olmak b�y�k �nem ta��yor. ��i ger�ek anlamda iyi yapabilmek �ok �nemli. En iyi pr �irketi olabilmek belki �ok zor ama i�ini iyi ve eksiksiz yapan bir pr ajans� olmak m�mk�n. A�a��da s�ralad���m maddeler bir yol g�sterecek.
Bu yaz�mda halkla ili�kiler ajanslar�n�n hizmetleri aras�nda en b�y�k paya sahip olan bas�n b�lteni olay�na de�inmek istiyorum.
E-posta kutuma her g�n y�zlerce bas�n b�lteni geliyor. �rili ufakl� bir�ok pr ajans� taraf�ndan g�nderilen bu b�ltenlerin %90'�n� siliyorum desem yanl�� olmaz. Bu b�ltenleri inceledi�imde b�ltenlerin �ok b�y�k bir �o�unlu�unun ciddi anlamda haber de�eri ta��mad��� ve markalar� pohpohlay�c� ifadeler i�erdi�ini g�r�yorum.
Durum sadece bunlardan ibaret de�il. Ba�l�klar uzun, �o�u b�ltende ekstra g�rseller yok. G�nderilen g�rsellerin kalitesi zaman zaman �ok d���k. Reklam c�mleleri �ok fazla. Bilgi verici ve ilgi �ekici i�erikler yok denecek kadar az. Ayr�ca markalar ile ilgili b�ltenlerin yay�nlanma periyotlar� �ok s�k olabiliyor.
�irket y�neticisi olsam bu b�ltenleri kesinlikle istemem!
Ben bir marka, �irket y�neticisi olsam kesinlikle bu tip bas�n b�ltenleri kabul etmem. Bu b�ltenlerden ka� tanesi de�erlendiriliyor? Ben �irketimin medyada en iyi �ekilde temsil edilmesi, do�ru hedef kitleye do�ru bir �ekilde ula�mas�n� isterim.
Bas�n b�ltenlerinin yal�n ve profesyonel bir �ekilde okuyucuya ula�mas�n� arzu ederim. �irketim ile ilgili izlenimi okuyucuya b�rak�r�m. S�sl� c�mleler ile yaz�lan b�ltenler ile hedef kitleyi kendimden so�utmak istemem. Peki, buna ger�ek anlamda ka� PR �irketi dikkat ediyor? B�y�k markalarla �al��an her pr ajans� en iyi pr ajans� olacak diye bir kural yok.
Ayn� b�lteni g�n i�inde defalarca g�nderen pr ajanslar� var. �� takibi b�yle mi yap�l�yor? Pr hizmeti alan markalar�n �o�unun bu durumdan haberi oldu�unu pek sanm�yorum. Ge�ti�imiz sene bir pr ajans� iftar konulu bir b�lteni bana Ramazan Bayram� ge�tikten bir hafta sonra g�ndermi�ti. Hemde 2 ya da 3 kez pe�pe�e. Telefon a�arak durumu izah etmeye �al��t�m ama yetkili ki�i beni dinlemedi bile...
��e bir de online yay�nc�lar a��s�ndan bakmak gerekiyor:
Pr ajans� marka ile anla��yor, hizmet bedelini al�yor. B�lteni yaz�yor ve da��t�yor. Bu noktada karl� ��kan pr ajans� oluyor. Yay�nc� kurulu�lar, k���k ve orta �l�ekli haber sitelerinin bundan bir kazanc� yok. Kendime ait haber sitelerinde bas�n b�lteni yay�nlamadan �nce dakikalarca d�zeltme yap�yorum. Reklam c�mlelerini kesiyorum.
Neden bir markan�n reklam�n� �cretsiz yapay�m? Haber de�eri olmayan bas�n b�ltenini yay�nlamak bana bir �ey kazand�rmayacak. Ama pr ajanslar� bundan para kazanacak. B�yle �ey olur mu? Benim gibi d���nen bir�ok online yay�nc�n�n oldu�unu tahmin ediyorum.
G�n�m�zde bir�ok web sitesi i�in �cret kar��l��� gerek SEO gerekse de online g�r�n�rl�k a��s�ndan advertorial reklam �al��malar�n�n artt���n� d���n�rsek �cretsiz reklam dolu bas�n b�lteni yay�n�n terkedilece�ine inan�yorum. Bu noktada da yay�nc�lar� tatmin edecek ��z�mlerin hayata ge�irilmesi gerekti�ini d���n�yorum.
En iyi pr ajans� arayanlar ve pr sekt�r�nde marka olmak isteyenler �unlara dikkat etmeli
Bas�n b�lteni profesyonel yaz�lmal�. �irket ve marka hakk�nda olumsuz bir izlenim olu�turacak t�m �eylerden uzak durulmal�.
Bas�n b�lteni yaz�m�nda hedef kitlenin �zellikleri g�z �n�nde bulundurulmal�.
Bas�n b�lteni faaliyet g�sterilen sekt�r ile ilgili haberlere yer veren mecralara iletilmeli.
Pr ajanslar� b�ltenlerin sadece yayg�n medyada yer almas�na odaklanmamal�. Yerel yay�nc�lara ve blog yazarlar�na da y�nelmeli.
Bas�n b�lteninin ka� mecrada haber olarak de�erlendirildi�i g�nl�k, haftal�k, ayl�k ve y�ll�k olarak takip edilmeli.
Pr ajanslar� bas�n b�ltenlerini advertorial i�erik �eklinde haz�rlamamal�. Bu t�r i�eriklerin �cretli de�erlendirilece�i unutulmamal�.
Pr ajans� �al��t��� �irketler ile sa�l�kl� ileti�im kurabilmeli.
Pr ajans� personelinin i�erik yazma kabiliyeti olmal�.
Pr ajans� marka ile d�zenli toplant�lar ger�ekle�tirmeli.
Online g�r�n�rl���n nas�l art�r�laca�� konusunda uygulanabilir ��z�mler sunulmal�.
B�ltenleri en �ok de�erlendiren yay�n sahipleri ve y�neticileri ile toplant�lar ger�ekle�tirilmeli.
Markan�n reklam ve tan�t�m �al��malar� konusunda bas�n b�ltenini en �ok de�erlendiren yay�nlar �ncelik sahibi olmal�.
Bas�n b�lteni haz�rlama, da��tma periyodu iyi belirlenmeli.
0 Komentar untuk "En iyi pr ajans�, pr ajanslar� i�in tavsiyeler "