Makale yazarl��� son y�llarda internet d�nyas�nda en �ok y�kseli�e ge�en i� kollar�ndan biri oldu. Yazma deneyimi olsun ya da olmas�n bir�ok ki�i "yazarak para kazanmak" amac�yla bu alana y�nelmeye ba�lad�.
Makale ihtiyac�n�n fazla olmas�, makale yazar� say�s�n�n da artmaya ba�lamas� ile birlikte bir nevi piyasa haline gelen makale yazarl��� asl�nda dibe vurmu� durumda. Bu alanda yap�lan ciddi yanl��lar devam etti�i s�rece makale yaz�m�ndan fayda sa�lama olay� tarihe kar��acak.
Neden mi?
-Yazma tecr�besi olmayan ki�ilerin bu alana y�nelmesi.
-�mla kurallar�na uygun olmayan yaz�lar�n SEO uyumlu makale diye birilerine sat�lmas�.
-Web sitelerinin i�eriklerine, yay�n politikalar�na uymayan i�eriklerin s�rf site g�ncel olsun diye d���k fiyatlardan sat�n al�nmas�.
-Kelime say�s�na g�re �cret gibi sa�ma sapan bir sistemin geli�tirilmesi.
-Bu i�i s�rf para kazanmak i�in yapanlar�n kelime say�s�n� doldurmak i�in c�mle tekrarlar�na y�nelmesi.
-100 kelime 1 TL diye taban fiyat� belirlenerek ger�ekten kaliteli i�erik �reten ki�ilerin de s�zde yazarlar ile ayn� kefeye konulmas�.
-��erik yazarl��� ile ilgili ara�t�rmalar�n yap�lmamas�.
-Makale yazarl��� i�inin sadece webmaster forumlar� �zerinden yap�lmas�, kurumsalla�amamas�.
-1-2 TL'lik makaleler i�in bile pazarl�k yapan ki�ilerin varl���.
-Kaliteli, �zg�n ve SEO uyumlu makale kavram�n�n yanl�� anla��lmas�.
-Yaz�lan makalelerde kullan�lan anlat�m dilinin okuyucular� yeterince �ekmemesi.
-Makale sipari�i veren site sahiplerinin Adsense odakl� yakla��mda bulunmas�.
-Kaliteli birka� makale almak yerine y�zlerce ��p makalenin tercih edilmesi.
-Piyasa ara�t�rmas� ve rakip analizi yap�lmadan a��lan web sitelerinden niteliksiz yaz�lar ile ba�ar� beklenilmesi.
-Sab�rs�z ki�ilerin makale yazar� �zerinde teslimat noktas�nda bask� olu�turmas�.
-Kaliteli bir makalenin dakikalar i�inde yaz�lamayaca��n�n hala anla��lamamas�.
-Makale yazar� ve makale i�i veren ki�i aras�nda g�ven probleminin olmas�.
-SEO uyumlu makale ad� alt�nda haz�rlanan s�zde makalelerin anlam b�t�nl���ne sahip olmamas�.
-Makalelerin haber tad�nda, blog yaz�s� tad�nda yaz�lamamas�.
-Makale ba�l�klar�n�n etkileyici unsurlar ta��mamas�.
-Makalelerin ara ba�l�k i�ermemesi.
Bu yaz�mda makale yazarl���n�n neden dibe vurmaya ba�lad���n�, neden can �eki�ti�ini maddeler halinde anlatmak istedim. Y�llard�r "i�erik krald�r" deniyor. Evet, �ok do�ru. Peki, hangi i�erik? ��eri�i kral yapacak kim? Bir i�erik nas�l kral olur? Yazar�n rol� ne? ��erk okuyucuyu yakalayabiliyor mu? Yukar�daki maddelerde bunun cevab� var.
Umar�m bu yaz� makale yazarl��� yapan, makale yazarak para kazanmak isteyen ve sitelerine makale al�m� yapan ki�iler i�in faydal� olur.
Temennim, kaliteli ve gelecekte de okunabilecek nitelikteki makalelerin �retilmesi.
Makale ihtiyac�n�n fazla olmas�, makale yazar� say�s�n�n da artmaya ba�lamas� ile birlikte bir nevi piyasa haline gelen makale yazarl��� asl�nda dibe vurmu� durumda. Bu alanda yap�lan ciddi yanl��lar devam etti�i s�rece makale yaz�m�ndan fayda sa�lama olay� tarihe kar��acak.
Neden mi?
-Yazma tecr�besi olmayan ki�ilerin bu alana y�nelmesi.
-�mla kurallar�na uygun olmayan yaz�lar�n SEO uyumlu makale diye birilerine sat�lmas�.
-Web sitelerinin i�eriklerine, yay�n politikalar�na uymayan i�eriklerin s�rf site g�ncel olsun diye d���k fiyatlardan sat�n al�nmas�.
-Kelime say�s�na g�re �cret gibi sa�ma sapan bir sistemin geli�tirilmesi.
-Bu i�i s�rf para kazanmak i�in yapanlar�n kelime say�s�n� doldurmak i�in c�mle tekrarlar�na y�nelmesi.
-100 kelime 1 TL diye taban fiyat� belirlenerek ger�ekten kaliteli i�erik �reten ki�ilerin de s�zde yazarlar ile ayn� kefeye konulmas�.
-��erik yazarl��� ile ilgili ara�t�rmalar�n yap�lmamas�.
-Makale yazarl��� i�inin sadece webmaster forumlar� �zerinden yap�lmas�, kurumsalla�amamas�.
-1-2 TL'lik makaleler i�in bile pazarl�k yapan ki�ilerin varl���.
-Kaliteli, �zg�n ve SEO uyumlu makale kavram�n�n yanl�� anla��lmas�.
-Yaz�lan makalelerde kullan�lan anlat�m dilinin okuyucular� yeterince �ekmemesi.
-Makale sipari�i veren site sahiplerinin Adsense odakl� yakla��mda bulunmas�.
-Kaliteli birka� makale almak yerine y�zlerce ��p makalenin tercih edilmesi.
-Piyasa ara�t�rmas� ve rakip analizi yap�lmadan a��lan web sitelerinden niteliksiz yaz�lar ile ba�ar� beklenilmesi.
-Sab�rs�z ki�ilerin makale yazar� �zerinde teslimat noktas�nda bask� olu�turmas�.
-Kaliteli bir makalenin dakikalar i�inde yaz�lamayaca��n�n hala anla��lamamas�.
-Makale yazar� ve makale i�i veren ki�i aras�nda g�ven probleminin olmas�.
-SEO uyumlu makale ad� alt�nda haz�rlanan s�zde makalelerin anlam b�t�nl���ne sahip olmamas�.
-Makalelerin haber tad�nda, blog yaz�s� tad�nda yaz�lamamas�.
-Makale ba�l�klar�n�n etkileyici unsurlar ta��mamas�.
-Makalelerin ara ba�l�k i�ermemesi.
Bu yaz�mda makale yazarl���n�n neden dibe vurmaya ba�lad���n�, neden can �eki�ti�ini maddeler halinde anlatmak istedim. Y�llard�r "i�erik krald�r" deniyor. Evet, �ok do�ru. Peki, hangi i�erik? ��eri�i kral yapacak kim? Bir i�erik nas�l kral olur? Yazar�n rol� ne? ��erk okuyucuyu yakalayabiliyor mu? Yukar�daki maddelerde bunun cevab� var.
Umar�m bu yaz� makale yazarl��� yapan, makale yazarak para kazanmak isteyen ve sitelerine makale al�m� yapan ki�iler i�in faydal� olur.
Temennim, kaliteli ve gelecekte de okunabilecek nitelikteki makalelerin �retilmesi.
0 Komentar untuk "Makale yazarl��� i�in tehlike �anlar� �al�yor"