Katkıda bulunanlar

Bayan blogcular markalar�n k�skac�nda

Bloglar�n markalar i�in �nemli bir pazarlama arac� oldu�u bilinen bir ger�ek. Bloglar�n g�c�n�n fark�nda olan markalar blog yazarlar� arac�l��� ile hedef kitlelerine ula�ma �ans�na sahip olabiliyor.

G�n�m�zde art�k kullan�ma, deneyime dayal� pazarlama y�ntemi �ne ��kmaya ba�lad�. Markalar bu ba�lamda son y�llarda �zellikle bayan blog yazarlar� ile i�birli�i yapma yoluna gitti.

Moda blogu yazan bir bayandan yola ��kacak olursak;

Blog yazar�, sat�n ald��� ya da markan�n kendisine tan�tmak, kullanmak ve deneyimlerini payla�mak amac�yla g�nderdi�i kozmetik �r�n�n� sayfas�nda yaz�, foto�raf ve video �eklinde tan�t�yor. Bunu okuyan hedef kitle i�inde o �r�n ile ilgilenenler varsa kafalar�nda bir �eyler olu�maya ba�l�yor. Yorum �eklinde �r�n� test eden blogger'a sorular soruyorlar. Sonras�nda da o �r�n� sat�n alma karar� verebiliyor. Bu noktada blogger, marka ile t�keci aras�nda bir nevi k�pr� vazifesi g�r�yor.

Bunun �rnekleri �ok fazla. T�rkiye'de aktif olarak blog yazan bayan blog yazarlar�n�n bir�o��u �ekilde hem para kazan�yor, hem online mecrada s�z sahibi oluyor hem de son ��kan �r�nleri deneme, test etme ve sahip olma avantaj� elde ediyor.

Bloglar son derece basit bir tasar�ma sahip. Erkek blog yazarlar� gibi Alexa, Pagerank, tekil hit, sayfa g�r�nt�lenmesi, tema, tasar�m, SEO gibi dertleri yok. ��inden geldikleri gibi yaz�yorlar. Sosyal medyay� da aktif bir �ekilde kullan�yorlar.

Hemcinsleri ile iyi ili�kiler kurabiliyorlar. Bu da i�leri kolayla�t�r�yor. Blogger etkinlikleri genelde bayan blogculara y�nelik d�zenleniyor. Hedef kitlesi bayanlar olan markalar i�in bloglar bulunmaz bir nimet. Markalar bu t�r etkinliklerde bayanlara hediyeler veriyor ve onlar�n markaya kar�� pozitif bir izlenime sahip olmas�n� ama�l�yor.

Anlayaca��n�z �zere i�ler olduk�a "do�al" bir �ekilde i�liyor. Bayan blogcular�n sayfalar�nda yazd�klar� sponsorlu i�eriklere bak�n. Son derece do�al ifadeler var. G�nl�k hayattan c�mleler var. Yaz� i�indeki link g�ze batm�yor. Meraktan zaten t�klan�yor. Erkek blogcular�n yazd��� tan�t�m yaz�lar�na bir bak�n. �o�u anlam karma�as�. SEO olsun diye yaz�lm�� i�eriklerin %90'� okunmaktan uzak. Erkek blogger'lar ile i�birli�i yapan markalara �u ana kadar pek rastlamad�m desem yeridir. 

Blog yazarl��� konusunda erkeklerin baz�lar�n�n biraz daha kolaya ka�t���n�, emek harcamaktan, i�i severek yapmaktan ka��nd�klar�n� g�r�yorum. Blogculuk zevk meselesi. Yazmay� sevmeyen, ileti�im kurmay� sevmeyen blog yazar� olarak uzun s�re dayanamaz.

Bu noktada erkek blog yazarlar�n�n da hedef kitlesi erkek t�keticiler olan markalar�n dikkatini �ekecek nitelikte i�erikler �retmesi b�y�k �nem ta��yor.
0 Komentar untuk "Bayan blogcular markalar�n k�skac�nda"

Back To Top