Katkıda bulunanlar

E-ticaret sitesi tan�t�m� nas�l yap�l�r?

E-ticaret, son y�llarda en pop�ler i� kollar�ndan biri. �nternetin hayat�m�zda b�y�k bir yer kaplad��� g�n�m�zde ticari faaliyetler de internet ortam�na ta��nd�. Art�k d�kkan d�kkan gezmeden ihtiyac�m�z olan �r�nleri internetten �zerinden sat�n alabiliyoruz.

E-ticaret sekt�r�n�n her ge�en g�n b�y�mesi giri�imcilerin i�tah�n� kabart�yor. Son y�llarda pe� pe�e a��lan bir�ok e-ticaret sitesi var. Bunlar aras�nda uzun �m�r olmayanlar�n say�s� �ok fazla. ��nk� e-ticaret, site a�mak ve i�ine �r�n resimleri yerle�tirmekten �ok daha fazlas�n� gerektiriyor.

Yeni a��lan e-ticaret sitesi i�in reklam ve tan�t�m �al��malar� hayati �nem ta��yor. Kendini hedef kitleye etkili bir �ekilde tan�tamayan e-ticaret giri�imleri yok olup gidiyor. Rekabetin k�z��t��� e-ticaret sekt�r�nde d�zenli olarak reklam �al��malar� �art. T�keticilerde bir izlenim olu�turmak, dikkat �ekmek, markala�ma ve bilinirlik a��s�ndan bir gereklilik.

Bu yaz�mda e-ticaret sekt�r�ne ad�m atmay� d���nen giri�imci adaylar�na e-ticaret sitesi tan�t�m� hakk�nda baz� tavsiyelerde bulunmak istiyorum.

E-ticaret sitesi tan�t�m� nas�l yap�l�r?

E-ticaret sitesi tan�t�m�nda �ncelikle internet ortam�na a��rl�k vermek gerek. E-ticaret sitesinin amac�na, hedeflerine ve konseptine dair profesyonelce haz�rlanm�� i�eriklerin nitelikli ve trafi�i y�ksek sitelerde yer almas� sa�lanmal�.

Profesyonel ve reklam kokan ifadelerden uzak bas�n b�ltenleri haz�rlanmal�.

E-ticaret sitesi y�neticilerinin dikkat �ekecek, okuyuculara fayda sa�layacak konular �zerine a��klamalar� yer almal�.

E-ticaret sitesinin i�eri�indeki �r�nler ile alakal� olabilecek t�rden web siteleri, bloglar ile advertorial i�erik �al��malar� yap�lmal�.

Bas�n b�lteni da��t�m servislerinden faydalan�lmal�.

T�keticileri e-ticaret sitesinden so�utacak t�rden i�erik bombard�man� (yorumlar, sosyal medya payla��mlar�, reklam dolu ifadeler) yap�lmamal�.

Nitelikli blog yazarlar� ile i�birli�i yap�lmal�.

Hedeflemeli Facebook ve Google Adwords reklamlar� kullan�lmal�.

En �ok �nemsenen anahtar kelimelerde �st s�ralarda yer almak i�in SEO �al��malar� do�al bir �ekilde emin ad�mlarla s�rd�r�lmeli.

Viral reklam �al��malar� yap�lmal�.

Mevcut e-ticaret sitelerinden farkl� �zellikler �ne ��kar�lmal�.

Instagram, WhatsApp gibi uygulamalar aktif kullan�lmal�.

G�rsel i�erik pazarlamas� �zerine �al��malar yap�lmal�.

Hedef kitlenin demografik yap�s�, be�enileri, ekonomik durumu analiz edilmeli.

TV, gazete, dergi, radyo gibi mecralara y�nelik reklam ve tan�t�m �al��malar� ayr� bir �ekilde y�netilmeli.

�nternet ortam�ndaki reklamlarda yerel siteler de �nemsenmeli.

Reklam ve tan�t�m b�t�esinin t�m� yayg�n mecralara harcanmamal�.

Medya Planlamas� profesyonelce yap�lmal�.

Sosyal medya, dijital pazarlama, halkla ili�kiler, dijital pr, blog y�netimi deneyimli ki�iler taraf�ndan y�r�t�lmeli.

Samimi, do�al bir reklam dili kullan�lmal�. Resmi ifadeler hi�bir reklam ve tan�t�m �al��mas�nda yer almamal�.

Prod�ksiyon firmalar� taraf�ndan haz�rlanm�� profesyonel tan�t�m filmlerinin YouTube, Vimeo, Dailymotion gibi pop�ler video sitelerinde yer almas� sa�lanmal�.

NOT: E-ticaret sitesi tan�t�m� konusunda profesyonel destek almak istiyorsan�z medyaistasyonu@gmail.com adresinden bana ula�abilirsiniz.




0 Komentar untuk "E-ticaret sitesi tan�t�m� nas�l yap�l�r?"

Back To Top