Bas�n b�lteni yazarken dikkat edilmesi gereken bir�ok nokta olmas�na ra�men maalesef bir�ok pr ajans� bas�n b�lteni yaz�m�na yeterince �zen g�stermiyor.
E-posta kutuma her g�n y�zlerce bas�n b�lteni geliyor. Bunlar�n y�zde 99'unu silip ��p kutusuna g�nderiyorum. T�rkiye'de halkla ili�kiler ajanslar�n�n say�s� olduk�a fazla ancak i� kaliteli, haber de�eri ta��yan bas�n b�lteni olu�turmaya gelince ortada somut bir �ey yok.
PR ajanslar�n�n bir�o�u b�y�k markalar ile �al���yor. Markalar�n bas�n b�ltenlerini medyaya servis ediyorlar. Bu b�ltenlerin b�y�k �o�unlu�u okunmadan siliniyor. B�y�k markalar ile ilgili o kadar s�radan ve �zensiz haz�rlanm�� bas�n b�ltenleri geliyor ki �a��rmadan edemiyorum. �o�u b�lten kelime fazlal���. 400 kelimelik bir b�ltense 250 kelimesi direkt ��p.
Bas�n b�ltenleri neden ��p oluyor?
Bas�n b�lteni diye g�nderilen b�ltenlerin bir�o�u reklam metninden ba�ka bir �ey de�il.
Bas�n b�ltenlerinde yer alan ifadelerde ilgili �irketin, markan�n ya da �r�n�n vas�flar� o kadar y�celtiliyor ki...
�znel ifadeler bas�n b�ltenlerini katlediyor. Bas�n b�lteni yal�n bir ifade ile yaz�lmal�. Markay�, �r�n� ya da hizmeti pohpohlamaktan vazge�mek laz�m.
�mla kurallar�na uygun yaz�lmayan b�ltenlerin medya kurulu�lar�na servis edilmesi �ok sa�ma.
B�lten ile muhatap olan edit�r b�lteni d�zenlemek i�in vakit harcamak istemiyor. B�ltene ��yle bir bak�yor �ok uzun ve reklam ifadeleri doluysa do�ru ��p kutusuna g�nderiyor.
Bas�n b�lteni yazan ki�ilerin c�mle kurgular� zay�f. B�ltenlerin bir�o�unda c�mle tekrarlar� g�ze �arp�yor. Acaba yaz�ld�ktan sonra b�ltenler ne kadar kontrol ediliyor ?
Ge�ti�imiz hafta g�n i�inde bir bas�n b�lteni bana ayn� g�n i�erisinde 3 defa g�nderildi. Ben bunu haber olarak de�erlendirip yay�na al�r m�y�m? Kesinlikle hay�r. Konusu ne olursa olsun b�lten bir kere g�nderilir.
PR ajans� �al��anlar�nda dalg�nl�k g�z�mden ka�m�yor. Ayn� b�lten defalarca servis edilmez.
Bir de b�lten g�nderdikten sonra telefon ile ar�yorlar. "B�lten elinize ula�t� m�, yay�nlayacak m�s�n�z?" sorular�n�n ard� arkas� kesilmiyor.
�nternette bas�n b�lteni nas�l yaz�l�r, bas�n b�lteni hatalar� neler, bas�n b�lteni yazarken dikkat edilmesi gerekenler gibi ba�l�klarda s�sl� s�sl� yaz�lar yazanlar da bu hatalar� yap�yor.
PR ajanslar�, pr uzmanlar�! bindi�i dal� kesmemeli. ��i profesyonel yapacaks�n. B�lteni do�ru zamanda do�ru ki�ilere g�ndereceksin. Z�rt p�rt telefonla rahats�z etmeyeceksin.
Bas�n b�lteni yaz�yorlar. Ba�l��a bir bak�yorsun 10-12 kelimelik c�mle. Bu b�lten haber olur mu? Ba�l�k, yaz�da cand�r. K�sa ve �arp�c� olmal�. Bunu bilmiyorsan PR i�i yapma arkada�.
Bas�n b�lteni yazaca�� marka hakk�nda enine boyuna ara�t�rma yapmayan, geli�ig�zel c�mleler kuran sonra da b�ltene konu olan marka taraf�ndan laf yiyen pr �al��anlar� biliyorum. Marka, tonla para veriyor. Tabi ki iyi bir �eyler isteyecek. Revize edilecek.
Bu noktada bas�n b�lteni haz�rlatacak markalar da dikkatli olmal�. Haz�rlatt��� b�ltenden ne kadar verim ald�? Hangi konular eksik kald�? B�lten yaz�m dili kurumsal kimlikle uyumlu mu? Bunlar�n kontrol yap�lmal�.
B�lten da��t�ld�ktan sonra ka� yerde yay�nland�? B�ltenin hangi k�s�mlar� de�i�tirildi? Bunlar da takip edilmeli.
Baz� bas�n b�ltenleri �ok k�sa oluyor. B�lten sonunda b�ltene konu olan marka hakk�nda verilen bilgiler b�ltenden daha uzun. Bu sa�mal�ktan vazge�ilmeli. Tek paragraf bas�n b�ltenini ben b�lten diye g�ndermem. B�lten sonu bilgiler �o�u zaman de�erlendirilmiyor.
Bazen aylar �nce yaz�lm�� b�ltenler yeniymi� gibi servis ediliyor. Bu da g�z�mden ka�m�yor. ��nk� e-posta adresimde bir�ok maili silmiyorum. Bu da kolayc�l�k. "B�lten yazmaya ��endik, stokta yer alan� servis edelim" deniyor.
B�lten ile g�nderilen resimlerin kaliteli olmas� �ok �nemli. Bazen �yle bas�n b�ltenleri geliyor ki ekteki foto�raflar berbat. Ak�ll� telefonla da �ekilse bu kadar k�t� ��kmas� i�in yo�un �aba harcamak laz�m. Buna �zen g�stermek gerekiyor.
Bir de baz� bas�n b�ltenleri ile direkt reklam afi�i g�nderiyorlar. Resim mutlaka olsun. Edit�r internette resim aramakla vakit kaybetmek istemez.
De�erli Bas�n Mensubu diye ba�layan b�ltenleri sami bulmuyorum. B�lten g�nderece�iniz mecran�n k�nye bilgilerini kontrol edilmeli. �lla ki yetkili birinin ismi vard�r.
"Konuyla ilgili b�lten ve g�rselleri de�erlendirmeniz ricas�yla..." c�mlesi de samimi bulmad���m bir di�er husus. B�lteni de�erlendirecek ki�i bu c�mle yaz�lsa da yaz�lmasa da de�erlendirecek.
Bas�n b�lteni i�inde bold, italik, linklenmi� kelimeler yer almamal�. Bunlar yer ald��� zaman b�lten advertorial haber format�na b�r�n�yor. �cret kar��l��� yay�nlat�lmal�.
B�ltenlerdeki spot c�mle �ok uzun tutulmamal�. En fazla 2 c�mle yeter.
Bas�n b�ltenleri gazetede ya da dergide yay�nlanacakm�� gibi haz�rlanmamal�. Devir, mobil teknoloji devri. B�ltenler haber portallar�nda yer alacak. Ona g�re optimize edilmeli.
Bas�n b�lteni yaz�m�nda marka ve �r�n ile ilgili birka� anahtar kelime kullanmakta fayda var.
Bas�n b�lteni markalar�n online itibar�na katk� sa�layacak �ekilde haz�rlanmal�.
Bazen b�lten g�nderiliyor. Ard�ndan d�zeltilmi� hali g�nderiliyor. Bu i�in �akas� yok. G�ndermeden �nce son kontroller yap�lmal�. B�lten yay�na girdikten sonra de�i�tirmek ve revize etmek edit�re ekstra y�k.
Bu yazd�klar�m�n pr ajanslar�nda �al��may� d���nen, bas�n b�lteni yazma konusunda bilgi edinmek isteyen ileti�imcilere faydal� olmas�n� �mit ediyorum.
Haber de�eri ta��yan bas�n b�lteni yaz�m�, bas�n b�lteni da��t�m� konusunda profesyonel ��z�mler sunuyorum. Ayr�nt�l� bilgi i�in medyaistasyonu@gmail.com �zerinden bana ula�abilirsiniz.
E-posta kutuma her g�n y�zlerce bas�n b�lteni geliyor. Bunlar�n y�zde 99'unu silip ��p kutusuna g�nderiyorum. T�rkiye'de halkla ili�kiler ajanslar�n�n say�s� olduk�a fazla ancak i� kaliteli, haber de�eri ta��yan bas�n b�lteni olu�turmaya gelince ortada somut bir �ey yok.
PR ajanslar�n�n bir�o�u b�y�k markalar ile �al���yor. Markalar�n bas�n b�ltenlerini medyaya servis ediyorlar. Bu b�ltenlerin b�y�k �o�unlu�u okunmadan siliniyor. B�y�k markalar ile ilgili o kadar s�radan ve �zensiz haz�rlanm�� bas�n b�ltenleri geliyor ki �a��rmadan edemiyorum. �o�u b�lten kelime fazlal���. 400 kelimelik bir b�ltense 250 kelimesi direkt ��p.
Bas�n b�ltenleri neden ��p oluyor?
Bas�n b�lteni diye g�nderilen b�ltenlerin bir�o�u reklam metninden ba�ka bir �ey de�il.
Bas�n b�ltenlerinde yer alan ifadelerde ilgili �irketin, markan�n ya da �r�n�n vas�flar� o kadar y�celtiliyor ki...
�znel ifadeler bas�n b�ltenlerini katlediyor. Bas�n b�lteni yal�n bir ifade ile yaz�lmal�. Markay�, �r�n� ya da hizmeti pohpohlamaktan vazge�mek laz�m.
�mla kurallar�na uygun yaz�lmayan b�ltenlerin medya kurulu�lar�na servis edilmesi �ok sa�ma.
B�lten ile muhatap olan edit�r b�lteni d�zenlemek i�in vakit harcamak istemiyor. B�ltene ��yle bir bak�yor �ok uzun ve reklam ifadeleri doluysa do�ru ��p kutusuna g�nderiyor.
Bas�n b�lteni yazan ki�ilerin c�mle kurgular� zay�f. B�ltenlerin bir�o�unda c�mle tekrarlar� g�ze �arp�yor. Acaba yaz�ld�ktan sonra b�ltenler ne kadar kontrol ediliyor ?
Ge�ti�imiz hafta g�n i�inde bir bas�n b�lteni bana ayn� g�n i�erisinde 3 defa g�nderildi. Ben bunu haber olarak de�erlendirip yay�na al�r m�y�m? Kesinlikle hay�r. Konusu ne olursa olsun b�lten bir kere g�nderilir.
PR ajans� �al��anlar�nda dalg�nl�k g�z�mden ka�m�yor. Ayn� b�lten defalarca servis edilmez.
Bir de b�lten g�nderdikten sonra telefon ile ar�yorlar. "B�lten elinize ula�t� m�, yay�nlayacak m�s�n�z?" sorular�n�n ard� arkas� kesilmiyor.
�nternette bas�n b�lteni nas�l yaz�l�r, bas�n b�lteni hatalar� neler, bas�n b�lteni yazarken dikkat edilmesi gerekenler gibi ba�l�klarda s�sl� s�sl� yaz�lar yazanlar da bu hatalar� yap�yor.
PR ajanslar�, pr uzmanlar�! bindi�i dal� kesmemeli. ��i profesyonel yapacaks�n. B�lteni do�ru zamanda do�ru ki�ilere g�ndereceksin. Z�rt p�rt telefonla rahats�z etmeyeceksin.
Bas�n b�lteni yaz�yorlar. Ba�l��a bir bak�yorsun 10-12 kelimelik c�mle. Bu b�lten haber olur mu? Ba�l�k, yaz�da cand�r. K�sa ve �arp�c� olmal�. Bunu bilmiyorsan PR i�i yapma arkada�.
Bas�n b�lteni yazaca�� marka hakk�nda enine boyuna ara�t�rma yapmayan, geli�ig�zel c�mleler kuran sonra da b�ltene konu olan marka taraf�ndan laf yiyen pr �al��anlar� biliyorum. Marka, tonla para veriyor. Tabi ki iyi bir �eyler isteyecek. Revize edilecek.
Bu noktada bas�n b�lteni haz�rlatacak markalar da dikkatli olmal�. Haz�rlatt��� b�ltenden ne kadar verim ald�? Hangi konular eksik kald�? B�lten yaz�m dili kurumsal kimlikle uyumlu mu? Bunlar�n kontrol yap�lmal�.
B�lten da��t�ld�ktan sonra ka� yerde yay�nland�? B�ltenin hangi k�s�mlar� de�i�tirildi? Bunlar da takip edilmeli.
Baz� bas�n b�ltenleri �ok k�sa oluyor. B�lten sonunda b�ltene konu olan marka hakk�nda verilen bilgiler b�ltenden daha uzun. Bu sa�mal�ktan vazge�ilmeli. Tek paragraf bas�n b�ltenini ben b�lten diye g�ndermem. B�lten sonu bilgiler �o�u zaman de�erlendirilmiyor.
Bazen aylar �nce yaz�lm�� b�ltenler yeniymi� gibi servis ediliyor. Bu da g�z�mden ka�m�yor. ��nk� e-posta adresimde bir�ok maili silmiyorum. Bu da kolayc�l�k. "B�lten yazmaya ��endik, stokta yer alan� servis edelim" deniyor.
B�lten ile g�nderilen resimlerin kaliteli olmas� �ok �nemli. Bazen �yle bas�n b�ltenleri geliyor ki ekteki foto�raflar berbat. Ak�ll� telefonla da �ekilse bu kadar k�t� ��kmas� i�in yo�un �aba harcamak laz�m. Buna �zen g�stermek gerekiyor.
Bir de baz� bas�n b�ltenleri ile direkt reklam afi�i g�nderiyorlar. Resim mutlaka olsun. Edit�r internette resim aramakla vakit kaybetmek istemez.
De�erli Bas�n Mensubu diye ba�layan b�ltenleri sami bulmuyorum. B�lten g�nderece�iniz mecran�n k�nye bilgilerini kontrol edilmeli. �lla ki yetkili birinin ismi vard�r.
"Konuyla ilgili b�lten ve g�rselleri de�erlendirmeniz ricas�yla..." c�mlesi de samimi bulmad���m bir di�er husus. B�lteni de�erlendirecek ki�i bu c�mle yaz�lsa da yaz�lmasa da de�erlendirecek.
Bas�n b�lteni i�inde bold, italik, linklenmi� kelimeler yer almamal�. Bunlar yer ald��� zaman b�lten advertorial haber format�na b�r�n�yor. �cret kar��l��� yay�nlat�lmal�.
B�ltenlerdeki spot c�mle �ok uzun tutulmamal�. En fazla 2 c�mle yeter.
Bas�n b�ltenleri gazetede ya da dergide yay�nlanacakm�� gibi haz�rlanmamal�. Devir, mobil teknoloji devri. B�ltenler haber portallar�nda yer alacak. Ona g�re optimize edilmeli.
Bas�n b�lteni yaz�m�nda marka ve �r�n ile ilgili birka� anahtar kelime kullanmakta fayda var.
Bas�n b�lteni markalar�n online itibar�na katk� sa�layacak �ekilde haz�rlanmal�.
Bazen b�lten g�nderiliyor. Ard�ndan d�zeltilmi� hali g�nderiliyor. Bu i�in �akas� yok. G�ndermeden �nce son kontroller yap�lmal�. B�lten yay�na girdikten sonra de�i�tirmek ve revize etmek edit�re ekstra y�k.
Bu yazd�klar�m�n pr ajanslar�nda �al��may� d���nen, bas�n b�lteni yazma konusunda bilgi edinmek isteyen ileti�imcilere faydal� olmas�n� �mit ediyorum.
Haber de�eri ta��yan bas�n b�lteni yaz�m�, bas�n b�lteni da��t�m� konusunda profesyonel ��z�mler sunuyorum. Ayr�nt�l� bilgi i�in medyaistasyonu@gmail.com �zerinden bana ula�abilirsiniz.
0 Komentar untuk "Bas�n b�lteni yaz�m� yeterince �nemsenmiyor"