Katkıda bulunanlar

Milletvekili adaylar� online se�im �al��malar�n� �nemsemeli

7 Haziran'da yap�lacak genel se�imlere k�sa bir s�re kald�. Yak�n zamanda partilerin milletvekili adaylar� netlik kazanacak. Se�ime kadar ki s�re�te milletvekili adaylar�n�n kendilerini se�mene tan�tmas� b�y�k �nem ta��yor. Her ne kadar parti odakl� oy kullanan se�menler �o�unlukta olsa da ki�ilerin kendilerini tan�t�m �al��malar� da �nemli.

Milletvekili adaylar�n�n bir�o�u tan�t�m �al��malar� konusunda yetersiz. Planl�, programl� bir tan�t�m �al��mas� yapamad�klar�ndan dolay� sonu� h�sran oluyor. Adaylar�n tan�t�m �al��malar�nda sosyal medyay�, interneti etkili kullanmak son derece �nemli.

Milletvekili aday� oldu�u halde hala bir web sitesi, sosyal medya hesab�, e-mail adresi olmayan ki�iler var. Bu ki�ilerin se�imde ba�ar�l� olmas� son derece zor.

Bir vekil aday� sosyal medyay� etkili kullanmal�. Milyonlarca ki�i sosyal medyada vakit ge�iriyor. Sosyal medya �zerinden �ok geni� kitlelere h�zl� bir �ekilde ula��labilir.

Milletvekili adaylar� internet �zerinden yapacaklar� tan�t�m �al��malar�nda �unlara dikkat etmeli:

Ki�isel web sitesi olu�turulmal�

Bir milletvekili aday� i�in ki�isel web sitesi b�y�k �nem ta��yor. Websitede aday ile ilgili tan�t�c� bilgilerin yer almas�, aday�n kendi kaleminden yaz�lar�n yer almas�, g�rsellerin yer almas� �nemli. Web sitesi, her platformda sorunsuz bir �ekilde g�r�nt�lenmeli.  Profesyonelce haz�rlanmam�� web sitesine sahip adaylar var. G�rsellik, ciddiyet a��s�ndan �nemli.

E-mail adresi olmal�

Milletvekili aday�n�n bir mail adresi olmal� ve bunu aktif bir �ekilde kullanmal�. Bir�ok vekil aday� maillerini okumuyor, yan�tlam�yor. S�s olsun diye duruyor. Maile bile cevap vermeyen bir aday vekil olduktan sonra ne yapacak? Do�ru ve etkili ileti�im �art. Mailler her g�n kontrol edilmeli.

Facebook hesab� olmal�

Facebook, vekil adaylar� i�in en etkili sosyal a�lar�n ba��nda. Facebook sayfas�n�n g�ncellenmesi, t�m ileti�im bilgilerinin yer almas�, se�menle burada da ileti�im kurulmas� �nemli. Facebook reklamlar� da mutlaka kullan�lmal�.

Twitter hesab� olmal�

Twitter, milletvekili adaylar� i�in hayati �nem ta��yan bir di�er sosyal a�. Kullan�m� son y�llarda h�zla artt�. 140 karakteri T�rk halk� sevdi. Vekil adaylar� da mutlaka Twitter'da yer almal�. D�zenli tweet atmal�, g�ndem ile ilgili mesajlar verebilmeli. Tweet'leri kendisi yazmal�.  

Instagram hesab� olmal�

Instagram, son y�llarda en �ok y�kselen sosyal a�. Foto�raf payla��m uygulamas� olan Instagram'da milyonlarca kullan�c� var. Burada da se�menlere ula�mak �ok �nemli. Payla��lan g�rsellerin kaliteli ve mesaj verebilecek nitelikte olmas� gerek. G�nl�k hayattan do�al karelere yer verilmeli. Hep tak�m elbiseli, ciddi vesikal�k g�rseller payla��lmamal�.

YouTube hesab� olmal�

Bir YouTube kanal� olu�turarak burada her g�n en az 1 adet k�sa video payla��labilir. Videolarda se�im �al��malar�, vaatler, genel g�ndem de�erlendirmesi gibi konular yer alabilir.  YouTube televizyondan daha etkili. ��nk� her g�n milyonlarca insan video izliyor. Videolar�n kolay bulunabilecek �ekilde optimize edilmesi gerek.

Bir bas�n dan��man� olmal�

Bir bas�n dan��man� ya da pr uzman� ile �al��mak �nemli. Profesyonelce haz�rlanan bas�n b�ltenlerinin hedef kitleye, se�im b�lgesinde faaliyet g�steren yerel bas�na, haber sitelerine ula�t�r�lmas� �nemli. Bas�n b�ltenleri online g�r�n�rl���n art�r�lmas� a��s�ndan etkili.

Se�im b�lgesindeki medyaya reklam

Milletvekili adaylar�n�n s�k�a yapt��� hatalardan biri de se�im b�lgesini yeterince tan�mamak ve �nemsememek. �rne�in bir ki�i �stanbul 3. b�lgeden milletvekili aday� ise bu se�im b�lgesinde yer alan il�eleri iyi tan�mak zorunda. Bu il�ede ��kan gazeteleri, haber sitelerini mutlaka takip etmeli. Tan�t�m �al��malar� kapsam�nda bu sitelerde mutlaka yer almal�. Banner reklam, advertorial reklam �al��malar�nda bulunmal�. Se�im b�lgesindeki yerel medyay� �nemsemeyen adaylar�n ba�ar�l� olmas� zor. ��nk� se�men aday� tan�yamayacak. Sadece yayg�n medyaya ilan vererek tan�t�m �al��mas�nda bulunmak sa�l�kl� bir yol de�il. �nce yerelden ba�lamak laz�m.

T�m bunlar� yaparken;

Mutlaka bir piyasa ara�t�rmas� yap�lmal�

Sahte takip�i ile hesaplar �i�irilmemeli,

Aday ile ilgili b�ltenlerin, haber metinlerinin nesnel olmas�na dikkat edilmeli

Aday ile ilgili ��kan haberlerin medya takibi yap�lmal�

Sosyal medyada takip�i say�s�n�n art���, azal��� tespit edilmeli

Se�menlerin aday hakk�ndaki yorumlar� dikkate al�nmal�

Sosyal medyada ifade tarz�na, yaz�m kurallar�na dikkat edilmeli

Di�er partileri ele�tirerek kendini �ne ��karma al��kanl���ndan vazge�ilmeli.






0 Komentar untuk "Milletvekili adaylar� online se�im �al��malar�n� �nemsemeli"

Back To Top