E-ticaret sitesi kurmak, son y�llarda online giri�imler aras�nda en pop�ler giri�im t�r� olarak ciddi anlamda ilgi g�r�yor. E-ticaretin h�zla y�kseli�e ge�ti�i g�n�m�zde, b�y�k �irketlerin yan� s�ra k���k ve orta �apl� giri�imciler de e-ticaret sitesi kurarak, internetten �r�n sat��� yaparak kazan� elde edebiliyor.
Peki, e-ticaret yapmay� d���nen ki�iler nelere dikkat etmeli?
E-ticaret, �ok geni� bir alan. Bu alanda ba�ar�l� olmak i�in yatay projeler yerine dikey projelere y�nelmekte fayda var.
Yatay projelerde �ok g��l� rakipler var ve ciddi anlamda yat�r�m yap�yorlar. Dikey e-ticarette tek �r�n sat��� ya da birka� �r�n sat��� ile b�y�me yakalamak m�mk�n. Ba�lang�� olarak dikey e-ticarete y�nelmenizi tavsiye ederim.
Satmay� d���nd���n�z �r�n ya da �r�nler i�in mutlaka bir ara�t�rma yap�n. Ayn� �r�nleri satan siteler neler bunlar� tespit edin.
Rekabet�i bir fiyat politikas� ile hareket etmeyi hedefleyin.
M�mk�nse bir e-ticaret dan��man� ile i�e ba�lay�n.
Sataca��n�z �r�n ya da �r�nlerin kolay tedarik edilebilir olmas� �nemli. M��teri beklemeyi �ok sevmez.
�r�n foto�raflar� profesyonel bir �ekilde �ekilmeli. Foto�raf��l�ktan anlam�yorsan�z i�i profesyoneline b�rak�n.
Garanti, iade gibi durumlarda m��terilere h�zl� d�n�� yapmak ve bu konuda memnuniyeti �st seviyede tutmak ilke edinilmeli.
Kullan�lan e-ticaret yaz�l�m� profesyonel ve fonksiyonel olmal�. �lk ba�larda haz�r e-ticaret paketlerini tercih etmek hem kurulu� maliyetini d���rmek hem de giri�imin �n�n� g�rmek a��s�ndan iyi bir se�im olacak.
E-ticarette ekip �art. Ekip kurmadan i�e ba�lamay�n. Kargo, sipari�, muhasebe, �r�n tedari�i, m��teri hizmetleri, site y�netimi gibi alanlarda tek ba��n�za i�in alt�ndan kalkamazs�n�z. En az 3-4 ki�i olmakta fayda var.
E-ticaret sitesi i�in reklam ve tan�t�m �ok �nemli. Facebook ve Google Adwords reklamlar� i�in b�t�eniz olmal�. Tan�t�m b�t�esi olmadan i�e koyulmay�n.
Online g�r�n�rl�k i�in tan�t�m yaz�s� �al��malar� i�in bir yol haritas� �izin. Advertorial reklamlar banner reklamlara g�re daha etkili olabiliyor.
Mutlaka sabit bir ofisiniz olmal�. K�nye bilgileri yer alan e-ticaret siteleri her zaman daha �ok tercih ediliyor. M��teri nereden al��veri� yapt���n� bilmek ister.
Kullan�c�lara geni� �deme se�enekleri sunmal�s�n�z. Havale, EFT, PayPal, mobil �deme, kredi kart� ile �deme vb. Bunun entegrasyonunu yapmadan i�e ba�lamay�n.
Kurumsal kimlik �al��malar�n� �nemseyin. Logo, kartvizit, logonuzun ve slogan�n�z�n yer ald��� teslimat kolileri vb. G�ven ve kurumsal bir kimlik olu�turmak �art.
E-ticaret sitenizin blog sayfas� olsun. D�zenli olarak i�erikler girin. Bunlar� sosyal medyada payla��n.
Maillere g�n i�inde cevap verecek bir sistem kurun. Telefonunuz kesinlikle a��k olsun. M��teri size her kanaldan ula�abilsin.
�ndirimli g�nderiler i�in bir kargo firmas� ile anla��n.
Vergi kayd�, �irket kurulumu, fatura kesimi gibi prosed�rleri tamamlay�n.
Peki, e-ticaret yapmay� d���nen ki�iler nelere dikkat etmeli?
E-ticaret, �ok geni� bir alan. Bu alanda ba�ar�l� olmak i�in yatay projeler yerine dikey projelere y�nelmekte fayda var.
Yatay projelerde �ok g��l� rakipler var ve ciddi anlamda yat�r�m yap�yorlar. Dikey e-ticarette tek �r�n sat��� ya da birka� �r�n sat��� ile b�y�me yakalamak m�mk�n. Ba�lang�� olarak dikey e-ticarete y�nelmenizi tavsiye ederim.
Satmay� d���nd���n�z �r�n ya da �r�nler i�in mutlaka bir ara�t�rma yap�n. Ayn� �r�nleri satan siteler neler bunlar� tespit edin.
Rekabet�i bir fiyat politikas� ile hareket etmeyi hedefleyin.
M�mk�nse bir e-ticaret dan��man� ile i�e ba�lay�n.
Sataca��n�z �r�n ya da �r�nlerin kolay tedarik edilebilir olmas� �nemli. M��teri beklemeyi �ok sevmez.
�r�n foto�raflar� profesyonel bir �ekilde �ekilmeli. Foto�raf��l�ktan anlam�yorsan�z i�i profesyoneline b�rak�n.
Garanti, iade gibi durumlarda m��terilere h�zl� d�n�� yapmak ve bu konuda memnuniyeti �st seviyede tutmak ilke edinilmeli.
Kullan�lan e-ticaret yaz�l�m� profesyonel ve fonksiyonel olmal�. �lk ba�larda haz�r e-ticaret paketlerini tercih etmek hem kurulu� maliyetini d���rmek hem de giri�imin �n�n� g�rmek a��s�ndan iyi bir se�im olacak.
E-ticarette ekip �art. Ekip kurmadan i�e ba�lamay�n. Kargo, sipari�, muhasebe, �r�n tedari�i, m��teri hizmetleri, site y�netimi gibi alanlarda tek ba��n�za i�in alt�ndan kalkamazs�n�z. En az 3-4 ki�i olmakta fayda var.
E-ticaret sitesi i�in reklam ve tan�t�m �ok �nemli. Facebook ve Google Adwords reklamlar� i�in b�t�eniz olmal�. Tan�t�m b�t�esi olmadan i�e koyulmay�n.
Online g�r�n�rl�k i�in tan�t�m yaz�s� �al��malar� i�in bir yol haritas� �izin. Advertorial reklamlar banner reklamlara g�re daha etkili olabiliyor.
Mutlaka sabit bir ofisiniz olmal�. K�nye bilgileri yer alan e-ticaret siteleri her zaman daha �ok tercih ediliyor. M��teri nereden al��veri� yapt���n� bilmek ister.
Kullan�c�lara geni� �deme se�enekleri sunmal�s�n�z. Havale, EFT, PayPal, mobil �deme, kredi kart� ile �deme vb. Bunun entegrasyonunu yapmadan i�e ba�lamay�n.
Kurumsal kimlik �al��malar�n� �nemseyin. Logo, kartvizit, logonuzun ve slogan�n�z�n yer ald��� teslimat kolileri vb. G�ven ve kurumsal bir kimlik olu�turmak �art.
E-ticaret sitenizin blog sayfas� olsun. D�zenli olarak i�erikler girin. Bunlar� sosyal medyada payla��n.
Maillere g�n i�inde cevap verecek bir sistem kurun. Telefonunuz kesinlikle a��k olsun. M��teri size her kanaldan ula�abilsin.
�ndirimli g�nderiler i�in bir kargo firmas� ile anla��n.
Vergi kayd�, �irket kurulumu, fatura kesimi gibi prosed�rleri tamamlay�n.
0 Komentar untuk "E-ticaret sitesi kurmak isteyenlere tavsiyeler"