Reklam engelleme eklentilerinin kullan�m oran�n�n son y�llarda h�zla artmas�, internet sekt�r� i�in ciddi kay�plar� beraberinde getiriyor. Yap�lan son ara�t�rmalar, reklam engelleme eklentilerinin intenet reklamc�l���na bu y�l yakla��k 21.8 milyar dolar maliyet getirece�ini ortaya koyuyor.
Reklamlar� engelleyen internet kullan�c�lar�n�n say�s�ndaki ciddi art��, internet reklamc�l��� i�in �ok b�y�k b�t�eler ay�ran �irketleri zora sokacak. Bu durumdan sadece reklam veren �irketler de�il reklam yay�nc�lar� da zarar g�recek. Online reklam gelirleri d��ece�i i�in bir�ok site giderlerini kar��lamakta zorlanacak. Bu durum web sitelerinin yay�n hayat�n� sonland�rmas�na bile neden olabilir.
Ben, reklam engelleme nedeniyle mali a��dan kay�p ya�ayan �irketlerin alternatif reklam y�ntemleri �zerine yo�unla�aca��n� d���n�yorum.
Bu noktada i�erik reklamc�l���n�n �ne ��kaca��n� s�yleyebilirim. Advertorial reklam, bas�n b�lteni yay�nlama, tan�t�m yaz�s� yay�nlama gibi i�erik pazarlama y�ntemlerinin yayg�n olarak kullan�laca��n� s�ylemek yanl�� olmayacak.
Reklamlar engellese de kullan�c�lar i�erikle muhatap olaca�� i�in i�erik reklamc�l��� daha etkili olarak kullan�lacak.
Markalar �r�n ve hizmetleri i�in bas�n b�ltenlerini, advertorial haberleri daha s�k ve profesyonel bir �ekilde yay�nlatacak. Sitelerine y�nlendirme ama�l� tan�t�m yaz�s� �al��malar�na a��rl�k verecek. Bu y�ntem hem markalar�n reklam b�t�elerini �nemli �l��de d��erecek ve reklam �al��malar�n�n bo�a gitmesini engellemi� olacak.
�yi optimize edilmi� i�erikler ile muhatap olan kullan�c�lar�n markalar�n �r�n ve hizmet sayfalar�na y�nlenme oranlar� artacak. ��nk� art�k milyonlarca internet kullanc�s� reklam bannerlar� dolu web siteleri g�rmekten s�k�ld�.
Art�k i�erik odakl� siteler daha �ok �nemseniyor. Bu y�zden i�erik pazarlamas�na yat�r�m yapanlar kazanacak. Sa�dan soldan banner f��k�ran sitelere itibar edilmiyor. Markalar�n Google Adwords reklam b�t�elerini d���rerek alternatif y�ntemler deneyece�i bir d�neme giriyoruz. ��erik reklamc�l��� d���k b�t�eler ile iyi geri d�n�� alman�n �n�n� a�acak.
Web siteleri i�in �nerilerim;
��erik kalitenizi y�kseltin.
Kullan�c�lara do�ru ba�l�klar ile do�ru i�erikler sunun.
Kullan�c� odakl� i�erik �retimine odaklan�n.
Kopya i�eriklerden uzak durun.
Bilgi verici i�erikler �reterek kullan�c�lara alan�n�zda otorite oldu�unuzu kan�tlay�n.
Eskimeyecek t�rden i�erikler �reterek gelece�e yat�r�m yap�n.
Profesyonel i�erik �reticileri ile �al���n.
Banner reklamlar� ziyaret�ilerinizin g�z�ne sokmay�n.
Sayfalar�n�zda i�eri�inizi �ne ��kartacak ad�mlar at�n.
Markalar i�in �nerilerim;
Haber de�eri y�ksek bas�n b�ltenleri haz�rlat�n.
Bas�n b�ltenlerinizi hedef kitleniz ile ilgili mecralarda yay�nlat�n.
Reklam ifadeleri dolu metinler ile hedef kitlenizi bunaltmay�n.
Kurumsal bloglar�n�z� g�ncel tutun.
Profesyonel i�erik �reticileri ile �al���n.
Online itibar�n�z� g��lendirecek pr �al��malar�na odaklan�n.
Hedef kitlenizin en �ok ihtiyac� olabilecek i�erikleri onlara sunun.
Kendinizden bahsederek m��terilerinizi fazla bunaltmay�n.
��erik pazarlama i�in profesyonel destek al�n.
Blog yazarlar� ile �al���n.
Advertorial reklam �al��malar�n� belli periyotlarda y�r�t�n.
Kurumsal web sitelerinizi mobil uyumlu ve kolay eri�ilebilir �ekilde optimize edin.
Kurumsal SEO �al��malar� i�in uzman SEO �irketlerinden destek al�n.
Yerel i�erik pazarlamay� da �nemseyin.
"Yayg�n medya organlar�nda yer almak bize yeter" demeyin, yerel medyada da yer al�n.
Hedef kitleniz ile �rt��en mecralarda linkli bilgi verici eskimeyecek t�rden i�erik yaz�lar� (tan�t�m yaz�s�) yay�nlat�n.
Reklamlar� engelleyen internet kullan�c�lar�n�n say�s�ndaki ciddi art��, internet reklamc�l��� i�in �ok b�y�k b�t�eler ay�ran �irketleri zora sokacak. Bu durumdan sadece reklam veren �irketler de�il reklam yay�nc�lar� da zarar g�recek. Online reklam gelirleri d��ece�i i�in bir�ok site giderlerini kar��lamakta zorlanacak. Bu durum web sitelerinin yay�n hayat�n� sonland�rmas�na bile neden olabilir.
Ben, reklam engelleme nedeniyle mali a��dan kay�p ya�ayan �irketlerin alternatif reklam y�ntemleri �zerine yo�unla�aca��n� d���n�yorum.
Bu noktada i�erik reklamc�l���n�n �ne ��kaca��n� s�yleyebilirim. Advertorial reklam, bas�n b�lteni yay�nlama, tan�t�m yaz�s� yay�nlama gibi i�erik pazarlama y�ntemlerinin yayg�n olarak kullan�laca��n� s�ylemek yanl�� olmayacak.
Reklamlar engellese de kullan�c�lar i�erikle muhatap olaca�� i�in i�erik reklamc�l��� daha etkili olarak kullan�lacak.
Markalar �r�n ve hizmetleri i�in bas�n b�ltenlerini, advertorial haberleri daha s�k ve profesyonel bir �ekilde yay�nlatacak. Sitelerine y�nlendirme ama�l� tan�t�m yaz�s� �al��malar�na a��rl�k verecek. Bu y�ntem hem markalar�n reklam b�t�elerini �nemli �l��de d��erecek ve reklam �al��malar�n�n bo�a gitmesini engellemi� olacak.
�yi optimize edilmi� i�erikler ile muhatap olan kullan�c�lar�n markalar�n �r�n ve hizmet sayfalar�na y�nlenme oranlar� artacak. ��nk� art�k milyonlarca internet kullanc�s� reklam bannerlar� dolu web siteleri g�rmekten s�k�ld�.
Art�k i�erik odakl� siteler daha �ok �nemseniyor. Bu y�zden i�erik pazarlamas�na yat�r�m yapanlar kazanacak. Sa�dan soldan banner f��k�ran sitelere itibar edilmiyor. Markalar�n Google Adwords reklam b�t�elerini d���rerek alternatif y�ntemler deneyece�i bir d�neme giriyoruz. ��erik reklamc�l��� d���k b�t�eler ile iyi geri d�n�� alman�n �n�n� a�acak.
Web siteleri i�in �nerilerim;
��erik kalitenizi y�kseltin.
Kullan�c�lara do�ru ba�l�klar ile do�ru i�erikler sunun.
Kullan�c� odakl� i�erik �retimine odaklan�n.
Kopya i�eriklerden uzak durun.
Bilgi verici i�erikler �reterek kullan�c�lara alan�n�zda otorite oldu�unuzu kan�tlay�n.
Eskimeyecek t�rden i�erikler �reterek gelece�e yat�r�m yap�n.
Profesyonel i�erik �reticileri ile �al���n.
Banner reklamlar� ziyaret�ilerinizin g�z�ne sokmay�n.
Sayfalar�n�zda i�eri�inizi �ne ��kartacak ad�mlar at�n.
Markalar i�in �nerilerim;
Haber de�eri y�ksek bas�n b�ltenleri haz�rlat�n.
Bas�n b�ltenlerinizi hedef kitleniz ile ilgili mecralarda yay�nlat�n.
Reklam ifadeleri dolu metinler ile hedef kitlenizi bunaltmay�n.
Kurumsal bloglar�n�z� g�ncel tutun.
Profesyonel i�erik �reticileri ile �al���n.
Online itibar�n�z� g��lendirecek pr �al��malar�na odaklan�n.
Hedef kitlenizin en �ok ihtiyac� olabilecek i�erikleri onlara sunun.
Kendinizden bahsederek m��terilerinizi fazla bunaltmay�n.
��erik pazarlama i�in profesyonel destek al�n.
Blog yazarlar� ile �al���n.
Advertorial reklam �al��malar�n� belli periyotlarda y�r�t�n.
Kurumsal web sitelerinizi mobil uyumlu ve kolay eri�ilebilir �ekilde optimize edin.
Kurumsal SEO �al��malar� i�in uzman SEO �irketlerinden destek al�n.
Yerel i�erik pazarlamay� da �nemseyin.
"Yayg�n medya organlar�nda yer almak bize yeter" demeyin, yerel medyada da yer al�n.
Hedef kitleniz ile �rt��en mecralarda linkli bilgi verici eskimeyecek t�rden i�erik yaz�lar� (tan�t�m yaz�s�) yay�nlat�n.
0 Komentar untuk "Reklam engelleme i�erik reklamc�l���n� g��lendirecek"