Blog yazarl���nda ba�ar�l� olmada �retilen i�eriklerin hedef kitlenin ilgisini �ekebilecek t�rden olmas� b�y�k �nem ta��yor. Blog yaz�lar�n�n hedef kitle taraf�ndan dikkate al�nmas�nda, okunmas�, payla��lmas� i�in blog ba�l�klar�, yaz� i�eri�i, yaz�m dili, yaz�n�n payla��ld��� mecralar belirletici unsurlar�n ba��nda geliyor.
Blog okuyucular� genelde �ok uzun, paragrafs�z, ara ba�l�ks�z yaz�lara pek itibar etmiyor. H�z ve zaman kavram�n�n son derece �nemli oldu�u g�n�m�zde �o�u ki�inin uzun bir yaz�y� okuyacak kadar yeterli vakti yok. Bu y�zden ana fikrin daha kolay bir �ekilde sunuldu�u yaz�lar ilgi g�r�yor.
Uzun yaz�lar okuyucular�n g�z�n� korkutur
Blog yaz�lar�n�n ortalama uzunlukta olmas�, daha fazla okunmas�n� sa�lar. Bu zamanda bir�ok ki�inin binlerce kelimelik bir blog yaz�s�n� renkli ekranlardan ba�tan sona kadar okuyacak vakti yok. Bu y�zden yaz�lar� ortalama uzunlukta tutmaya �zen g�stermek laz�m. Uzun metinler �o�u zaman korkutucu ve s�k�c�d�r. Medya �stasyonu'ndaki yaz�lar�mda uzunlu�un konuya g�re 300-800 kelime aras�nda olmas�na �zen g�steriyorum.
Etkileyici ba�l�k okuyucular� �eker
Blog yaz�lar�n� okutan en �nemli ��e yaz�n�n ba�l���d�r. Blog okuyucusu ziyaret etti�i blogda ilk olarak ba�l�k ile kar��la��r. E�er blog yaz�s�n�n ba�l���ndan etkilenmi�se yaz�n�n devam�n� okuyacakt�r.
-Bu y�zden ba�l�klar�n merak uyand�r�c� nitelikte olmas�na dikkat edilmeli. Ba�l�k okuyuculara "Beni t�klamal�s�n" diyebilmeli.
-C�mle yazar gibi ba�l�k kullan�m� tercih edilmemeli. G�zlemledi�im �o�u blogda ba�l�klar problemli.
-Sonu nokta i�areti ile biten, direkt c�mle olarak yaz�lm�� blog yaz�s� ba�l�klar� bile g�rd�m. B�yle ba�l�klar ile ba�ar�l� bir blog yazarl��� hayal.
-Blog yaz�lar�n�n vitrini konumunda olan blog ba�l�klar�nda imla kurallar�na mutlaka dikkat edilmeli. �, �, � gibi harfler do�ru bir �ekilde kullan�lmal�. Bu harfler yerine C, S, G kullan�l�yor.
-Blog yazarl���nda profesyonel bir izlenim olu�turmak ve itibar son �nemli. Do�ru d�zg�n bir ba�l�kla yaz�lmam�� bir yaz� �o�u ki�inin dikkatini �ekmez.
Ara ba�l�k yaz�y� kolay okutur
Blog yaz�lar�nda ara ba�l�klar kullanmak yaz�lar�n kolay bir �ekilde okunmas�n� sa�lar. Ara ba�l�kl� yaz�larda okuyucular yaz�n�n tamam�n� okumasa da ilgilendikleri paragraf� okuyabilirler. Yaz�n�n hi� okunmamas� g�z �n�nde bulunduruldu�unda bir paragraf�n�n bile okunmas� �nemli bir husus. Tabi her yaz�da ara ba�l�k kullan�lacak diye bir kural da yok. Yaz� tek bir fikir �zerine ise d�z yaz� �eklinde de yaz�labilir. Ara ba�l�k kullanacaksan�z ara ba�l�klar�n da ilgi �ekici nitelikte olmas�na dikkat etmelisiniz.
Maddeli yaz�lar ilgi �eker
Okuyucular�n uzun bir yaz�y� ba�tan sona okumas�n�n �o�u zaman m�mk�n olmad���n� s�ylemi�tim. ��te yaz�y� en kolay okutan y�ntemlerden biri olan madde yaz�lar bu noktada b�y�k rol oynuyor.
Alt alta birka� c�mlelik maddeler �eklinde yazd���n�z yaz� ile okuyucular�n�z�n dikkatini �ekmeniz ve yaz�n�n tamam�n� okumalar�n� sa�laman�z m�mk�n. Maddeli 1-, 2- gibi numaraland�rma, * i�areti, - i�areti gibi i�aretleri kullanabilirsiniz. Maddeli yaz�lar g�z� yormad��� gibi okuyucular�n i�erikten keyif almas�n� da sa�lar. Medya �stasyonu'nundaki yaz�lar� inceledi�inizde bu konudaki �rnekleri g�rebilirsiniz.
P�f noktal� yaz�lar �ok okunur
Okuyucular�n �o�u okuduklar� metinlerden fayda sa�lamay�, yeni bir �eyler ��renmeyi bekler. Yazd��n�z blog yaz�s� okuyucular�n i�ine yarayabilecek nitelikte p�f noktalar i�eriyorsa daha fazla okunabilir ve payla��labilir. Yabanc� blog yazarlar�n�n s�kl�kla uygulad��� bir y�ntem olan p�f nokta sunmak bloglar i�in �o�u zaman iyi bir kurtar�c�d�r. "Blog yazarak para kazan�n" ba�l�kl� d�z bir yaz� yerine "Blog yazarak para kazanman�n 10 p�f noktas�" gibi bir ba�l�k atarak p�f noktalar� yaz� i�inde sunmak okuyucular�n ilgisini �ekmede son derece etkilidir.
Yaz�lar�n sosyal medyada sunum bi�imi �nemlidir
Blog yaz�lar�n�n daha fazla okuyucuya ula�mas�nda en etkili ara� sosyal medyad�r. Sosyal medyada d�zenli olarak payla��mlar yapmak bir yaz�n�n daha fazla ki�iye ula�mas� ve payla��lmas�n� sa�lar. Bu y�zden blog yaz�lar�n� sosyal medyada payla��rken ilgi �ekici bir �ekilde sunmaya dikkat etmekte fayda var. Yayg�n olarak kullan�lan sosyal a�lara g�re farkl� ve ilgi �ekici ba�l�klar ile payla��lan linklerin dikkat �ekme ihtimali y�ksek. Facebook'ta Google+' ve Twitter'da payla��m yaparken farkl� stilleri denemeniz i�inize yarayacakt�r.
Yaz� sonu ifadeler etkileyicidir
Blog yaz�s�n� yazd�ktan sonra yaz� sonunda mesaj vermek okuyucuda �nemli bir etki b�rak�r. Bazen yaz�lar�m� blog yaz�s�n�n konusuyla alakal� olabilecek atas�zleri, �zl� s�zler ile bitiriyorum. Bu yaz�ya hem farkl� bir hava kat�yor hem de etkileyici oluyor. Yazaca��n�z her konu ile ilgili bir g�zel s�z bulman�z m�mk�n. E�er yazd���n�z yaz�n�n devam� gelecekse "Not: Devam edecek" gibi ifadeler kullanarak okuyucular�n merak�n� art�rabilirsiniz. Okuyucu bu noktada "Acaba devam�nda ne yazacak?" diye d���n�r.
Yazaca��n�z fayda sa�lay�c� nitelikli bir yaz� internet ortam�nda her zaman ula��labilecek �nemli bir referans olarak kalacakt�r.
Bir s�z; "S�z kula�a, yaz� uza�a gider."
Blog okuyucular� genelde �ok uzun, paragrafs�z, ara ba�l�ks�z yaz�lara pek itibar etmiyor. H�z ve zaman kavram�n�n son derece �nemli oldu�u g�n�m�zde �o�u ki�inin uzun bir yaz�y� okuyacak kadar yeterli vakti yok. Bu y�zden ana fikrin daha kolay bir �ekilde sunuldu�u yaz�lar ilgi g�r�yor.
Uzun yaz�lar okuyucular�n g�z�n� korkutur
Blog yaz�lar�n�n ortalama uzunlukta olmas�, daha fazla okunmas�n� sa�lar. Bu zamanda bir�ok ki�inin binlerce kelimelik bir blog yaz�s�n� renkli ekranlardan ba�tan sona kadar okuyacak vakti yok. Bu y�zden yaz�lar� ortalama uzunlukta tutmaya �zen g�stermek laz�m. Uzun metinler �o�u zaman korkutucu ve s�k�c�d�r. Medya �stasyonu'ndaki yaz�lar�mda uzunlu�un konuya g�re 300-800 kelime aras�nda olmas�na �zen g�steriyorum.
Etkileyici ba�l�k okuyucular� �eker
Blog yaz�lar�n� okutan en �nemli ��e yaz�n�n ba�l���d�r. Blog okuyucusu ziyaret etti�i blogda ilk olarak ba�l�k ile kar��la��r. E�er blog yaz�s�n�n ba�l���ndan etkilenmi�se yaz�n�n devam�n� okuyacakt�r.
-Bu y�zden ba�l�klar�n merak uyand�r�c� nitelikte olmas�na dikkat edilmeli. Ba�l�k okuyuculara "Beni t�klamal�s�n" diyebilmeli.
-C�mle yazar gibi ba�l�k kullan�m� tercih edilmemeli. G�zlemledi�im �o�u blogda ba�l�klar problemli.
-Sonu nokta i�areti ile biten, direkt c�mle olarak yaz�lm�� blog yaz�s� ba�l�klar� bile g�rd�m. B�yle ba�l�klar ile ba�ar�l� bir blog yazarl��� hayal.
-Blog yaz�lar�n�n vitrini konumunda olan blog ba�l�klar�nda imla kurallar�na mutlaka dikkat edilmeli. �, �, � gibi harfler do�ru bir �ekilde kullan�lmal�. Bu harfler yerine C, S, G kullan�l�yor.
-Blog yazarl���nda profesyonel bir izlenim olu�turmak ve itibar son �nemli. Do�ru d�zg�n bir ba�l�kla yaz�lmam�� bir yaz� �o�u ki�inin dikkatini �ekmez.
Ara ba�l�k yaz�y� kolay okutur
Blog yaz�lar�nda ara ba�l�klar kullanmak yaz�lar�n kolay bir �ekilde okunmas�n� sa�lar. Ara ba�l�kl� yaz�larda okuyucular yaz�n�n tamam�n� okumasa da ilgilendikleri paragraf� okuyabilirler. Yaz�n�n hi� okunmamas� g�z �n�nde bulunduruldu�unda bir paragraf�n�n bile okunmas� �nemli bir husus. Tabi her yaz�da ara ba�l�k kullan�lacak diye bir kural da yok. Yaz� tek bir fikir �zerine ise d�z yaz� �eklinde de yaz�labilir. Ara ba�l�k kullanacaksan�z ara ba�l�klar�n da ilgi �ekici nitelikte olmas�na dikkat etmelisiniz.
Maddeli yaz�lar ilgi �eker
Okuyucular�n uzun bir yaz�y� ba�tan sona okumas�n�n �o�u zaman m�mk�n olmad���n� s�ylemi�tim. ��te yaz�y� en kolay okutan y�ntemlerden biri olan madde yaz�lar bu noktada b�y�k rol oynuyor.
Alt alta birka� c�mlelik maddeler �eklinde yazd���n�z yaz� ile okuyucular�n�z�n dikkatini �ekmeniz ve yaz�n�n tamam�n� okumalar�n� sa�laman�z m�mk�n. Maddeli 1-, 2- gibi numaraland�rma, * i�areti, - i�areti gibi i�aretleri kullanabilirsiniz. Maddeli yaz�lar g�z� yormad��� gibi okuyucular�n i�erikten keyif almas�n� da sa�lar. Medya �stasyonu'nundaki yaz�lar� inceledi�inizde bu konudaki �rnekleri g�rebilirsiniz.
P�f noktal� yaz�lar �ok okunur
Okuyucular�n �o�u okuduklar� metinlerden fayda sa�lamay�, yeni bir �eyler ��renmeyi bekler. Yazd��n�z blog yaz�s� okuyucular�n i�ine yarayabilecek nitelikte p�f noktalar i�eriyorsa daha fazla okunabilir ve payla��labilir. Yabanc� blog yazarlar�n�n s�kl�kla uygulad��� bir y�ntem olan p�f nokta sunmak bloglar i�in �o�u zaman iyi bir kurtar�c�d�r. "Blog yazarak para kazan�n" ba�l�kl� d�z bir yaz� yerine "Blog yazarak para kazanman�n 10 p�f noktas�" gibi bir ba�l�k atarak p�f noktalar� yaz� i�inde sunmak okuyucular�n ilgisini �ekmede son derece etkilidir.
Yaz�lar�n sosyal medyada sunum bi�imi �nemlidir
Blog yaz�lar�n�n daha fazla okuyucuya ula�mas�nda en etkili ara� sosyal medyad�r. Sosyal medyada d�zenli olarak payla��mlar yapmak bir yaz�n�n daha fazla ki�iye ula�mas� ve payla��lmas�n� sa�lar. Bu y�zden blog yaz�lar�n� sosyal medyada payla��rken ilgi �ekici bir �ekilde sunmaya dikkat etmekte fayda var. Yayg�n olarak kullan�lan sosyal a�lara g�re farkl� ve ilgi �ekici ba�l�klar ile payla��lan linklerin dikkat �ekme ihtimali y�ksek. Facebook'ta Google+' ve Twitter'da payla��m yaparken farkl� stilleri denemeniz i�inize yarayacakt�r.
Yaz� sonu ifadeler etkileyicidir
Blog yaz�s�n� yazd�ktan sonra yaz� sonunda mesaj vermek okuyucuda �nemli bir etki b�rak�r. Bazen yaz�lar�m� blog yaz�s�n�n konusuyla alakal� olabilecek atas�zleri, �zl� s�zler ile bitiriyorum. Bu yaz�ya hem farkl� bir hava kat�yor hem de etkileyici oluyor. Yazaca��n�z her konu ile ilgili bir g�zel s�z bulman�z m�mk�n. E�er yazd���n�z yaz�n�n devam� gelecekse "Not: Devam edecek" gibi ifadeler kullanarak okuyucular�n merak�n� art�rabilirsiniz. Okuyucu bu noktada "Acaba devam�nda ne yazacak?" diye d���n�r.
Yazaca��n�z fayda sa�lay�c� nitelikli bir yaz� internet ortam�nda her zaman ula��labilecek �nemli bir referans olarak kalacakt�r.
Bir s�z; "S�z kula�a, yaz� uza�a gider."
0 Komentar untuk "Blog yaz�lar�n�n daha fazla okunmas�n� sa�layacak 7 �neri"